Vodiči budú musieť mať navyše trpezlivosť niekoľko rokov. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin v rozhovore pre Pravdu povedal, že rozšírenie diaľnice pri Triblavine by malo byť hotové v roku 2021. Pôjde o plnohodnotnú osempruhovú diaľnicu s odstavnými pruhmi. Len 1,8 kilometra od križovatky Triblavina smerom k hlavnému mestu vznikne križovanie diaľnice D1 s budovaným nultým obchvatom Bratislavy. Diaľničiari diaľnicu D1 zdvihnú a rozšíria.
Po výstavbe križovatiek Triblavina a D1/D4 sa obmedzenia neskončia. Štát bude pokračovať s rozširovaním diaľnice D1 smerom na Trnavu. Až po križovatku Blatné budú mať vodiči k dispozícii osem jazdných pruhov spolu s odstavnými pruhmi. Od Blatného po Trnavu bude pokračovať diaľnica v šesťpruhovom usporiadaní s odstavnými pruhmi. V prípade bezproblémovej prípravy a výstavby môže byť diaľnica D1 rozšírená medzi Bratislavou a Trnavou do roku 2027. Medzi Bratislavou a Trnavou bude potrebné zbúrať niekoľko mostov, pričom diaľnica D1 môže byť na nevyhnutne potrebný čas uzatvorená úplne.
Aj priamo v Bratislave musia vodiči počítať s výraznými obmedzeniami. Diaľničiari v sobotu uzatvorili diaľnicu D1 medzi Prístavným mostom a Mostom Lafranconi. Dôvodom je oprava vozovky, ktorá potrvá do konca augusta.
V septembri má byť podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala uzatvorený zjazd z diaľnice D1 smerom na Bajkalskú ulicu pre výstavbu rýchlostnej cesty R7. „Cestný správny orgán do dnešného dňa neurčil termín uzávierky,“ povedal Michal Szeiff z oddelenia komunikácie a prevencie Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave.