Poštová banka kúpila nebankovku Amico Finance

Finanční žraloci sa najnovšie zahryzli do obľúbeného splátkového predaja. Poštová banka patriaca pod finančnú skupinu J&T kupuje nebankovú spoločnosť Amico Finance zameranú na poskytovanie úverov v sieti elektropredajní NAY. Priamo v predajniach tak plánujú ľuďom ponúkať úvery na kúpu luxusnej elektroniky a v budúcnosti sa možno pokúsia preraziť aj na lukratívnom trhu predaja ojazdených automobilov.

08.08.2018 16:20
Postova banka Foto:
Nové mobilné telefóny si státisíce Slovákov kupujú na splátky. V zaujímavom sektore domáceho finančného trhu sa najnovšie chystajú preraziť aj finanční žraloci z J&T.
debata (4)
„Splátkový predaj bude veľmi dôležitou súčasťou biznisu skupiny Poštovej banky. V čase rozvoja fintechových spoločností a nástupu technologických gigantov do bankového biznisu musíme myslieť na budúcnosť. Vstup do splátkového predaja je ďalším krokom na posilnenie postavenia Poštovej banky na trhu,“ hovorí Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky. Ako uspieť na tvrdom trhu splátkového predaja bude finančnému domu radiť aj brat slovenského prezidenta Jaroslav Kiska. Ten spolu s prezidentom Andrejom Kiskom zarobil práve na predaji pôžičiek s vysokým úrokom. „S pánom Jaroslavom Kiskom sme začali spolupracovať ako s poradcom,“ potvrdila hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Státisíce Slovákov si dlhé roky pomocou drahých úverov priamo v obchodoch kupujú luxusnú elektroniku. Predaj na splátky nie je totiž nič iné, ako poskytnutie spotrebného úveru. Aktuálne sú priemerné úroky pri spotrebných úveroch splatných v rozmedzí od jedného do piatich rokov vo výške 9,76 percenta. Na porovnanie, pri hypotékach len vo výške 1,51 percenta. Pritom aj pri spotrebných úveroch vytvorilo súčasné tlačenie peňazí priestor na ich razantnejšie zlacnenie. V minulosti sa noví hráči na trhu pokúšali preraziť práve od konkurencie lacnejšími úvermi alebo masívnou reklamou v médiách a je otázne, akú stratégiu zvolí Poštová banka.

„Východisková pozícia s Amico je výborná, no máme tie najvyššie ambície. Z výhradného poskytovateľa splátkového predaja pre spoločnosť NAY sa chceme v oblasti spotrebiteľského financovania neskôr prepracovať na lídra na trhu. A to nielen v objeme obchodu, ale aj v kvalite zákazníckeho servisu, inováciách a užívateľskom zážitku,“ priblížil Zaťko.

Presnú stratégiu rastu predstaví Poštová banka po tom, čo kúpu nebankovky Amico schváli regulátor domáceho finančného trhu Národná banka Slovenska. V minulosti bola Poštová banka silná na finančnom trhu práve vďaka spolupráci so Slovenskou poštou. Hlavne starší zákazníci pochádzajúci zo slovenských dedín ocenili dostupnosť banky priamo vo svojom rodisku. Posledné roky sa finančný dom snaží zaujať aj mladších zákazníkov spustením predaja hypoték a najmladšiu generáciu ma zaujať internetová banka nesúca názov 365.bank. Lenže konzervatívni slovenskí zákazníci zatiaľ nie sú ochotní komunikovať s bankami cez mobil a pri predaji úverov preferujú osobný kontakt s bankárom. Z tohto dôvodu na Slovensku už skončilo viacero on-line bánk a naposledy podnikanie ukončila on-line banka Zuno.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #úvery #Poštová banka #J&T #nákup na splátky