Státisíce Slovákov si dlhé roky pomocou drahých úverov priamo v obchodoch kupujú luxusnú elektroniku. Predaj na splátky nie je totiž nič iné, ako poskytnutie spotrebného úveru. Aktuálne sú priemerné úroky pri spotrebných úveroch splatných v rozmedzí od jedného do piatich rokov vo výške 9,76 percenta. Na porovnanie, pri hypotékach len vo výške 1,51 percenta. Pritom aj pri spotrebných úveroch vytvorilo súčasné tlačenie peňazí priestor na ich razantnejšie zlacnenie. V minulosti sa noví hráči na trhu pokúšali preraziť práve od konkurencie lacnejšími úvermi alebo masívnou reklamou v médiách a je otázne, akú stratégiu zvolí Poštová banka.
„Východisková pozícia s Amico je výborná, no máme tie najvyššie ambície. Z výhradného poskytovateľa splátkového predaja pre spoločnosť NAY sa chceme v oblasti spotrebiteľského financovania neskôr prepracovať na lídra na trhu. A to nielen v objeme obchodu, ale aj v kvalite zákazníckeho servisu, inováciách a užívateľskom zážitku,“ priblížil Zaťko.
Presnú stratégiu rastu predstaví Poštová banka po tom, čo kúpu nebankovky Amico schváli regulátor domáceho finančného trhu Národná banka Slovenska. V minulosti bola Poštová banka silná na finančnom trhu práve vďaka spolupráci so Slovenskou poštou. Hlavne starší zákazníci pochádzajúci zo slovenských dedín ocenili dostupnosť banky priamo vo svojom rodisku. Posledné roky sa finančný dom snaží zaujať aj mladších zákazníkov spustením predaja hypoték a najmladšiu generáciu ma zaujať internetová banka nesúca názov 365.bank. Lenže konzervatívni slovenskí zákazníci zatiaľ nie sú ochotní komunikovať s bankami cez mobil a pri predaji úverov preferujú osobný kontakt s bankárom. Z tohto dôvodu na Slovensku už skončilo viacero on-line bánk a naposledy podnikanie ukončila on-line banka Zuno.