Riaditeľka sekcie riadenia informatizácie ÚPVII Martina Slabejová povedala, že vylepšením portálu chcú vytvoriť používateľsky priateľské prostredie, v ktorom sa občan alebo podnikateľ bude ľahko a intuitívne orientovať a rýchlo vybaví, čo potrebuje.
„Chceme, aby podnikatelia a občania viac využívali elektronické služby štátu,“ dodala s tým, že vďaka novým predvyplneným formulárom a možnosti prihlásiť sa aj z mobilu budú elektronické služby dostupné vždy a všade.
Cieľom projektu je podľa odboru zlepšiť interakciu používateľov s verejnou správou a zjednodušiť kroky vedúce k samotnej realizácii podania cez slovensko.sk.
Na portáli pribudne osobná zóna, v ktorej budú môcť používatelia sledovať stav svojich podaní a zobraziť si históriu komunikácie s úradmi či nastaviť splnomocnenia pre tretie strany. Navyše im na základe ich profilu systém sám bude vedieť proaktívne ponúkať služby alebo pomôcť s riešením aktuálnej životnej situácie.
Po novom bude možné poslať úradný dokument aj cez smartfón, o zákaznícku podporu sa postará nový chatbot a portál bude proaktívne ukazovať používateľovi, čo všetko ho čaká pri vybavení jeho životnej situácie. Slovensko.sk bude tiež rozšírené o jazykové verzie a skráti sa čas spracovania podaní na strane verejnej správy.
Celková suma národného projektu Zvyšovanie úžitkovej hodnoty digitálnych služieb pre občanov, podnikateľov a inštitúcie verejnej správy je 14,4 milióna eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra – Prioritná os 7. Dátum uzávierky vyzvania je 21. septembra 2018, spustenie nového dizajnu slovensko.sk sa očakáva v roku 2020, uzatvára odbor.