Kofola kupuje slovenského výrobcu minerálnej vody Kláštorná

Nápojová skupina Kofola kupuje slovenského výrobcu minerálnej vody Kláštorná. Značku chce oživiť a vrátiť na výslnie.

21.06.2018 10:39
debata

Kofola o tom vo štvrtok informovala v tlačovej správe. Hodnotu akvizície firma nezverejnila.

Kofola uviedla, že Kláštorná je známa neutrálnou chuťou a prameňom, ktorý spĺňa najnáročnejšie kritériá na kvalitu minerálnej vody. Z hľadiska zloženia patrí medzi najkvalitnejšie zdroje na území Slovenska.

„Do povedomia Slovákov sa zapísala ako Kráľovná minerálnych vôd. Kvôli komplikovanej vlastníckej histórii si však prešla zložitými obdobiami a takmer sa na ňu zabudlo. Cieľom Kofoly je túto vysoko kvalitnú minerálnu vodu oživiť a vrátiť tam, kam patrí – na stoly spokojných zákazníkov,“ uviedla hovorkyňa Kofoly Jaroslava Musilová.

V histórii Kláštornej vidí Kofola podobnosť so svojou vlastnou históriou: Kofola po roku 1989 začala upadať, vytláčali ju zahraničné značky a na trhu mala veľmi nízky podiel. Po tom, keď značku a receptúru kúpila rodina Samarasovcov, zažila Kofola výrazný vzostup a rozvoj. „Veríme, že rovnaký príbeh zopakujeme aj s touto minerálnou vodou, v ktorej vidíme výrazný potenciál,“ uviedol prevádzkový riaditeľ skupiny Kofola René Musila.

Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v Európe. Má sedem výrobných závodov v Česku, Poľsku, na Slovensku, v Slovinsku a Chorvátsku a zamestnáva viac ako 2100 ľudí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkom firmy patria okrem Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic alebo Citro Cola. Skupina má vo svojom portfóliu aj minerálne vody: pramenitú vodu Rajec, slovinskú minerálnu vodu Radenska, Vincentku, Evian, minerálnu vodu Badoit a tradičné kúpeľné pramene Bílinská kyselka, Rudolfův pramen a Zaječická hořká voda.

V minulom roku Kofola mala tržby 6,96 miliardy českých korún. Dosiahla zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) 950,2 milióna korún a prevádzkový zisk 385 miliónov korún. Väčšinovým majiteľom skupiny je spoločnosť Aetos patriaca rodine Samarasovcov a ostatným zakladateľom Kofoly (akcionári René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 percent akcií.

debata chyba
Viac na túto tému: #minerálna voda #kofola #Kláštorná