Jeho komentár prichádza potom, keď Európska únia v reakcii na zavedenie amerických ciel na dovoz európskej ocele a hliníka do USA zoznámila Svetovú obchodnú organizáciu (WTO) s odvetným plánom na zvýšenie ciel na americkej výrobky dovážané do Európy. Na jej zozname nechýbajú ani veľké motorky.
Firma uviedla, že v súčasnosti vyhodnocuje, ako bude pracovať s očakávaným nárastom nákladov, ktoré so sebou európske opatrenie prinesie. Výrobca legendárnych motoriek sa doma v USA zápasí s poklesom dopytu, pripomenula agentúra Reuters. Spoločnosť sa snaží zvýšiť ročný objem predaja v zahraničí zo súčasných 43 percent na 50 percent. V uplynulom štvrťroku sa Európa spolu s Blízkym východom a Afrikou na jej celkovom predaji podieľala asi 21 percentami.
Keď sa americký prezident Donald Trump vlani ujímal úradu, sľuboval, že z Harleya znovu urobí veľkú značku. Firma však koncom apríla uviedla, že ním zavedená clá na hliník a oceľ jej tento rok zvýšia náklady o 15 miliónov dolárov na celkovo 20 miliónov dolárov. Okrem ciel už bojuje aj s rastúcimi cenami surovín.