Prezident DIHK Eric Schweitzer skonštatoval, že uviesť aspekty národnej bezpečnosti ako dôvod, je v tomto prípade úplne vykonštruované a pritiahnuté za vlasy. A dodal, že to možno považovať priam za provokáciu.
Administratíva USA začala preverovať, či dovoz automobilov, vrátane nákladných, ako aj autokomponentov, neohrozuje národnú bezpečnosť. To vyvoláva obavy zo zavedenia taríf na ich import podobne, ako tomu bolo v prípade ocele a hliníka, na ktoré USA uvalili clá v marci.
Americký minister obchodu Wilbur Ross vo svojom vyhlásení uviedol, že „existujú dôkazy, ktoré naznačujú, že tento import spôsoboval celé desaťročia eróziu domáceho automobilového priemyslu“ a sľúbil „dôkladné, spravodlivé a transparentné vyšetrovanie“.
Prezident USA Donald Trump na sociálnej sieti Twitter napísal: „Čochvíľa sa dočkáme veľkých správ pre úžasných amerických robotníkov v automobilkách. Po mnohých dekádach strát vašich pracovných miest v iných krajinách, čakali ste dosť dlho!“
Vyššie colné sadzby by mohli byť mimoriadne bolestivé pre ázijské automobilky vrátane japonskej Toyoty, Nissanu, Hondy aj juhokórejskej Hyundai Motor, ktoré považujú americký trh za kľúčový. Oznámenie USA už vyvolalo výpredaj akcií automobiliek v celom regióne.
Vlády Japonska, Číny a Južnej Kórey uviedli, že situáciu budú monitorovať, zatiaľ čo Peking, ktorý považuje Spojené štáty za potenciálny trh pre svoje autá, dodal, že bude brániť svoje záujmy.