Merkelová je kritická k dízlom. Investujte do budúcnosti, vyzvala

Nemeckých výrobcov automobilov možno nečakajú povinné úpravy hardvéru, ktoré by viedli k zníženiu emisií. Veľmi skepticky sa k nim v stredu vo svojom prejave v parlamente vyjadrila nemecká kancelárka Angela Merkelová (CDU), podľa ktorej nie je možné oslabiť automobilový priemysel tak, že nebude mať možnosť investovať do budúcnosti.

16.05.2018 11:40
debata (23)

O potrebe znížiť emisie oxidu dusičitého (NO2) úpravou naftových áut sa v Nemecku hovorí, pretože približne 70 nemeckých miest vlani prekročilo maximálne povolené hodnoty NO2, a v niektorých z nich preto hrozia zákazy jazdy časti dízlových vozidiel.

Automobilky Volkswagen, BMW, Daimler a Opel sa síce vlani zaviazali k softvérovým úpravám u približne 2,8 milióna naftových vozidiel, čo ale podľa expertov nestačí na dostatočné zníženie emisií. V hre sú preto aj úpravy hardvéru, ktoré môžu spočívať napríklad v inštalácii nových katalyzátorov.

Šéfka vlády Merkelová, ktorá ide podľa kritikov automobilkám dlhodobo príliš na ruku, je k nim ale veľmi skeptická. V narážke na manipulácie automobiliek s emisiami v stredu síce poznamenala, že si musia samotné získať späť stratenú dôveru, ale dodala, že „nemôže ale byť v našom záujme, že politickými opatreniami oslabíme automobilový priemysel tak, že už nebude mať silu na skutočné investície do budúcnosti.“

Vyjadrila tiež presvedčenie, že by hardvérové ​​úpravy u jedného automobilu pravdepodobne stáli tisíce eur a dva až tri roky by sa im musela venovať veľká časť inžinierov. „Je to tá pravá práca pre automobilový priemysel?“ pýtala sa Merkelová, podľa ktorej je skôr nutné automobilkám povedať, aby investovali do mobility budúcnosti.

O ďalšom postupe v otázke znižovania emisií NO2 by nemecká vláda mala rokovať v najbližších týždňoch.

23 debata chyba
Viac na túto tému: #automobilky #diesel #Angela Merkelová