Celkovo si záujemcovia v Ázii vlani kúpili 61 lietadiel, ktorá už niekto vlastnil, a 54 lietadiel nových. Je to prvýkrát, kedy počet starších predaných lietadiel prekonal počet nových, uviedla konzultačná spoločnosť Asian Sky Media.
Výrobcovia lietadiel ako je Gulfstream a Bombardier znížili v posledných rokoch výrobu pre pokles dopytu. Výsledkom sú dlhé čakacie doby pre zákazníkov. Tí preto začali hľadať alternatívy a zistili, že aj staršie lietadlá môžu byť dobré a za priaznivejšiu cenu.
Svoju úlohu pri zvýšení záujmu o staršie lietadlá zohrala zrejme aj cena, pretože ekonomický rast v regióne sa spomalil.
„Niektorí ľudia nechcú vynakladať 60–65 miliónov dolárov za nové, keď môžu dať 40 miliónov. S 20 miliónmi dolárov toho môžete urobiť dosť,“ povedal prezident spoločnosti Jetcraft Asia David Dixon. Firma sprostredkováva nákup a predaj nových i starších súkromných lietadiel.
Odborníci podľa agentúry Reuters tvrdia, že príklon k starším lietadlám nie je negatívnou správou pre výrobcov. Pomáha totiž udržať priaznivé ceny vďaka obmedzeniu nadmerných dodávok použitých lietadiel na globálny trh.