Podľa konzorcia sa výstavba obchvatu nemôže zatiaľ naplno rozbehnúť, pretože upravené stavebné povolenia k projektu ešte nie sú právoplatné. Doteraz totiž nenadobudli právoplatnosť stavebné povolenia, ktoré odzrkadľujú upravený projekt a technické riešenia, ktoré predložilo víťazné konzorcium v rámci tendra.
„Ministerstvo dopravy koncesionárovi už pred viac ako pol rokom odovzdalo všetky stavebné povolenia, na základe ktorých koncesionár môže začať stavať. Celý proces zmeny týchto vydaných stavebných povolení podľa ponuky, ktorú predložil koncesionár, je plne v jeho kompetencii a koncesionár s týmto postupom musel rátať už pri predložení svojej ponuky a podpise zmluvy,“ upozorňuje v reakcii rezort s tým, že za tento proces je v plnej miere zodpovedný koncesionár.
Konzorcium podľa ministerstva viditeľne mešká so získavaním zmenených stavebných povolení a už teraz je mimo plánovaného harmonogramu. „Spôsobil to aj fakt, že projekčné práce koncesionára neprebiehali v dostatočnom tempe a koncesionár podával žiadosti o vydanie rozhodnutí MŽP oveľa neskôr, ako reálne mohol,“ konštatuje ministerstvo dopravy.
Získanie potrebných povolení na technické riešenie je podľa MDV spomalené aj povoľovacou stratégiou koncesionára, keď v rámci jedného úseku rozdeľuje povoľovanie zmien jednotlivých stavebných objektov na viacero konaní, čo zaťažuje príslušný orgán a môže viesť k ťažkostiam pri posudzovaní zmien.
Rezort dopravy považuje projekt bratislavského obchvatu za strategický a mimoriadne významný. Avizuje preto, že bude pokračovať v dôslednom monitorovaní aktuálnej situácie a vyvíjaní tlaku na koncesionára, za účelom otvorenia cesty pre verejnosť v čo najkratšom možnom čase. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) plánuje na tejto stavbe kontrolný deň.
„Zároveň opakovane vyzývame koncesionára, aby spustil výstavbu naplno na základe právoplatných stavebných povolení do maximálnej možnej miery, aby minimalizoval akékoľvek omeškanie, čo je zakotvené priamo v koncesnej zmluve,“ dodáva ministerstvo.
Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju teda postaví a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.