Zákaz bude zahŕňať reklamu na primárnu ponuku mincí (ICO), crowdfunding, teda spôsob získavania peňazí cez malé čiastky od drobných darcov, ktorý bude využívať vytváranie kryptomincí, ale aj predaj samotných kryptomien a ponuku služieb tzv. kryptopeňaženiek. Tie slúžia na ukladanie, odosielanie a prijímanie digitálnych mien. Zverejňovať reklamu nebudú smieť tiež burzy s kryptomenou, až na obmedzené výnimky.
Facebook obmedzil reklamy na kryptomeny vo februári. Google oznámil, že plánuje zakázať inzeráty na kryptomeny tento mesiac, zákaz má nadobudnúť účinnosť v júni.
Regulátori posilňujú varovanie pred bitcoinom a ďalšími virtuálnymi menami. Upozorňujú, že sú vysoko špekulatívne, niektoré by mohli byť podvodné a že investori by sa mali pripraviť aj na to, že o všetko prídu. Skupina 20 najväčších ekonomík sveta G20 sa však minulý týždeň nedokázala dohodnúť na dohľade nad kryptomenami.
Analytik konzultačnej firmy Kapronasia Zennon Kapron uviedol, že s narastajúcim počtom ICO je nemožné, aby sa niekto vyznal v tom, aké ponuky a ktoré kryptomeny sú naozajstné a ktoré podvodné. „Aj keď určite musí byť reklama na ICO výrazným zdrojom pre Twitter, dopady podvodných aktivít za to riziko nestoja,“ dodal.
Cena najznámejšej kryptomeny bitcoin už klesla z decembrového maxima takmer 20 000 USD o viac ako polovicu. Teraz sa pohybuje okolo 8000 USD. Prispeli k tomu obavy, že regulačné orgány zasiahnu proti kryptomenám. Vplyv na pokles ceny mali aj správy o zákaze reklamy na Facebooku a Googlu.