Najrýchlejší IC vlak z Bratislavy bude v Košiciach za 4 hodiny 35 minút

Cesta vlakmi InterCity medzi Košicami a Bratislavou potrvá od nedele kratšie. Dôvodom je odstránenie viacerých výluk. Na trati Prešov Kysak Košice nasadí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tiež nové regionálne expresy (REX). Vedenie spoločnosti o tom informovalo na štvrtkovej tlačovej konferencii v Košiciach.

01.03.2018 22:42
debata

Podľa prvej zmeny cestovného poriadku 2017/2018 na trati medzi Bratislavou a Košicami bude cesta vlakom IC 513 trvať štyri hodiny a 35 minút. Jazda vlakom tak bude rýchlejšia ako autom. Ďalšie dva vlaky InterCity IC 520 a IC 525 skrátia svoju jazdnú dobu na štyri hodiny a 46 minút.

Najmodernejší vlak Železničnej spoločnosti... Foto: TASR, Erika Ďurčová
vlak, rušeň, železnice, siemens, vectron Najmodernejší vlak Železničnej spoločnosti Slovensko ťahaný rušňom Siemens Vectron.

„Je to čas, ktorý je absolútne konkurenčný s automobilovou prepravou za ideálnych podmienok a dokonca najrýchlejší IC vlak je rýchlejší ako jazda autom z Bratislavy do Košíc,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Obyvateľov oboch východoslovenských krajských miest prepojí deväť nových vlakov REX. V porovnaní s jazdnou dobou osobných vlakov – 39 až 41 minút budú najrýchlejšie vlaky REX na linke Košice Kysak Prešov jazdiť až o štvrtinu rýchlejšie.

„Ľuďom, ktorí cestujú medzi Košicami a Prešovom umožnia prepraviť sa medzi týmito dvoma mestami už za 28 minút. Medzi Košicami a Prešovom spolu s týmito deviatimi vlakmi budeme mať denne 54 vlakov, ktoré veríme, že dostanú cestujúcich z áut do vlakov,“ priblížil Hlubocký.

Nové REX-y podľa jeho slov poskytnú cestujúcim v smere do Prešova viac ako 1300 sedadiel a v smere do Košíc bude k dispozícii vyše 1600 sedadiel.

Ako ďalej uviedol, zmenou je i zavedenie hodinového taktu medzi Bratislavou a Žilinou. „Tu zavádzame deväť vlakov kategórie regionálny rýchlik. Spolu s ostatnými vlakmi, ktoré už na tejto linke fungujú, bude zabezpečený v pracovných dňoch hodinový takt,“ skonštatoval Hlubocký.

Na trase Košice Kysak Prešov nasadí ZSSK vynovené i staršie vozne. „Chceme efektívnejšie využívať náš súčasný vozový park. Približne polovica vlakov bude vynovená a polovica, žiaľ, vzhľadom na to, že niektoré naše nové jednotky prechádzajú hlavnými opravami, tak budeme musieť nasadiť starší vozový park,“ povedal obchodný riaditeľ ZSSK Karol Martinček.

debata chyba
Viac na túto tému: #vlak #Železničná spoločnosť Slovensko #IC vlaky