Ľudia trávia na sociálnej sieti Facebook menej času

Dovedna až o 50 miliónov hodín denne menej trávia na stránkach najväčšej sociálnej siete Facebook jej aktívni užívatelia. Tento pokles sa pritom začal už ku koncu minulého roka, teda predtým, ako Facebook v januári ohlásil výrazne zmeny v zobrazovaní v "news feede" - teda správach. Tento pokles sa dá pripísať tomu, že ľudia pozerajú menej virálnych videí a iný zábavný obsah.

02.02.2018 15:00
Earns Facebook Foto: ,
Aktívni užívatelia už nechodia na Facebook tak často, no napriek tomu tržby aj zisky firmy výrazne vzrástli.
debata

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg je však presvedčený, že z dlhodobého hľadiska ide o správny krok, pretože ľudia sa dostanú k zmysluplnejšiemu obsahu, čo nakoniec presvedčí aj zadávateľov reklamy a plateného obsahu. Ľuďom by sa malo okrem príspevkov od priateľov zobrazovať aj viacej informácií z overených lokálnych zdrojov a menej falošných alebo konšpiračných správ.

Hospodárske výsledky za posledný štvrťrok však napriek zhruba päťpercentnému poklesu času stráveného užívateľmi na Facebooku výrazne vzrástli a dokonca prekonali očakávania analytikov. Čistý zisk v štvrtom kvartáli stúpol na 4,27 miliardy dolárov z 3,56 miliardy dolárov v rovnakom období roku 2016. Firma uviedla, že k rastu zisku prispeli najmä vyššie príjmy z reklamy, a to predovšetkým tej v mobilných zariadeniach. Celkové príjmy podniku vzrástli o 47 percent na 12,97 miliardy dolárov. Rovnakým tempom vzrástli aj príjmy za celý rok, a to na 40,65 miliardy dolárov.

Zuckerberg k tomu počas videohovoru o hospodárení firmy uviedol, že Facebook chce zvýšiť najmä osobnú interakciu medzi užívateľmi. „Chceme zabezpečiť, aby naše služby prispievali ku kvalite života užívateľov a spoločnosti ako celku. Pomáhať ľuďom pri vzájomnej komunikácii je dôležitejšie, ako maximalizovať čas, ktorý strávia na Facebooku,“ uviedol Zuckerberg, ktorý je podľa agentúry Bloomberg piatym najbohatším človekom na svete s hodnotou majetku 77 miliárd dolárov.

Bohatí ľudia bývajú často kritizovaní, že sa o svoj stále väčší majetok nedelia so zvyškom sveta a prispievajú k rastu príjmovej nerovnosti. Bohatstvo miliardárov podľa organizácie Oxfam vzrástlo v období medzi rokmi 2006 až 2015 takmer o 13 percent ročne, no mzdy bežných pracovníkov sa zvyšovali priemerne len o dve percentá.

Nakoniec sú to však bežní ľudia, ktorý Zuckerbergovi a akcionárom Facebooku pomáhajú bohatnúť. Počet ľudí aktívnych na sociálnej sieti v štvrtom štvrťroku vzrástol o štrnásť percent na 2,13 miliardy. Dá sa teda povedať, že na Facebooku je takmer tretina svetovej populácie. Opačný trend je však prekvapujúco v USA a Kanade. Prvýkrát od vzniku siete tam počet každodenných užívateľov klesol o 700-tisíc na 184 miliónov.

Facebook údajne chce, aby sa ľuďom zobrazovalo v „news feede“ menej nevyžiadaného komerčného obsahu a zároveň oznámil, že zakáže reklamy podporujúce finančné produkty a služby spojené s kryptomenami a primárnou ponukou mincí (ICO), v rámci ktorej sú vydávané stále nové kryptomeny. „Vytvorili sme novú stratégiu, ktorá zakazuje reklamy podporujúce finančné produkty a služby, ktoré sú často spojené so zavádzajúcimi alebo klamlivými propagačnými praktikami, ako sú binárne opcie, primárne ponuky mincí a kryptomeny,“ uviedol riaditeľ pre produktový manažment Facebooku Rob Leathern. Podľa serveru Fortune sa v minulosti objavili spoločnosti aj jednotlivci, ktorí vyberali na internete pomocou primárnej ponuky mincí (ICO) peniaze. S obchodom s kryptomenami nemali pritom nič spoločné.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facebook