Štyridsaťosemročný Schmidt v auguste na federálnom súde v Detroite priznal vinu v škandále okolo manipuláciou testov emisií naftových áut. Súd mu uložil najvyšší možný sedemročný trest väzenia a pokutu 400 000 dolárov potom, keď v auguste súhlasil s dohodou o priznaní viny. Schmidt priznal sprisahania s cieľom zakryť manipulácie s emisiami pred americkými regulačnými orgánmi. Pôvodne mu hrozilo až 169 rokov väzenia.
Schmidtov obhajca David DuMouchel žiadal pre svojho klienta trest v dĺžke do 40 mesiacov a pokutu vo výške 100 000 dolárov. Jeho previnenie vraj bolo oveľa menšie ako u mnohých vysoko postavených manažérov, ktorí softvér umožňujúci manipuláciu s testami emisií zaviedli viac ako deväť rokov predtým, než bol do veci zasvätený aj Schmidt.
Schmidt je jedným z ôsmich súčasných a bývalých manažérov Volkswagenu, ktoré v súvislosti so škandálom obvinilo ministerstvo spravodlivosti USA. Manažér súhlasil, že po odpykaní trestu bude deportovaný. Väčšina z obvinených zamestnancov Volkswagenu je v Nemecku, a teda mimo dosahu amerických justičných orgánov.
Inžinier Volkswagenu James Robert Liang bol už koncom augusta v Spojených štátoch za podiel na podvode odsúdený na 40 mesiacov väzenia a pokutu 200 000 dolárov.
Volkswagen v septembri 2015 v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete nainštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií oxidov dusíka. Škandál sa týka aj približne 1,2 milióna vozidiel Škoda Auto.