Na ďalších miestach sú elektronika, oblečenie a knižky. Štvrtina mladých ľudí v Česku plánuje tento rok míňať viac ako vlani, na vianočné sviatky minú v priemere 6300 korún (približne 247 eur).
Mobil, notebook či inú elektroniku chce ako vianočný darček 41 percent z nich, oblečenie 40 percent a knižku 28 percent. Kozmetiku či parfumy preferuje 27 percent mladých.
Na rozdiel od toho, čo vyberajú pre svojich najbližších, pre seba respondenti originálne darčeky nechcú. „Títo takzvaní mileniáli majú ďaleko väčší vzťah k vianočným tradíciám, len menia ich charakter. Finančná hotovosť je pre túto praktickú generáciu skutočne dôležitá, hoci paradoxne oni sami vyberajú darčeky pre druhých veľmi starostlivo,“ uviedla psychologička Markéta Švamberk Šauerová.
Zhruba 60 percent mladých si plánuje štedrovečerné menu vychutnať v jeho typickej podobe. Asi štvrtina opýtaných hľadá alebo preferuje zdravšie varianty tradičného pohostenia. Čo sa týka nákupu potravín, priemerná suma, ktorú sú ochotní za ne dať, je 3000 korún.
Čo si želajú mladí ľudia v ČR pod stromček | |
---|---|
darček | percento |
peniaze | 44 |
elektroniku | 41 |
oblečenie | 40 |
knižky | 28 |
Kozmetiku alebo parfumy | 27 |
zážitky | 22 |
Šperky alebo bižutériu | 17 |
Potraviny alebo alkohol | 9 |
Potravinové doplnky alebo vitamíny | 2 |