Čínsky sviatok nezadaných je najväčšia nákupná show na svete

Tržby najväčšieho čínskeho internetového predajcu Alibaba na sviatok nezadaných stúpli o 39 percent na rekordných 168,3 miliardy jüanov (21,5 miliardy eur).

11.11.2017 22:16
debata (3)

Sviatok nezadaných, označovaný ako Deň singles, sa slávi 11. novembra a práve firma Alibaba z neho urobila najdôležitejší nákupný deň roka. Teraz je z neho najväčšia nákupná udalosť na svete, uviedla agentúra Reuters.

Maskot Tmall-u, obchodníckej webovej stránky,... Foto: SITA/AP, Ng Han Guan
Čína Singles day Maskot Tmall-u, obchodníckej webovej stránky, ktorú vlastní portál Alibaba.

Obchodníci na Deň singles ponúkajú výrazné zľavy, podobne ako robia predajcovia v USA počas tzv. Čierneho piatku alebo kybernetického pondelka. Tržby čínskych obchodov však počas sviatku nezadaných výrazne presahujú tržby obchodov v USA za oba dni zliav dohromady.

Deň singles je relatívne nový sviatok. Mal byť pôvodne pre nezadaných obdobou sviatku svätého Valentína, ktorý oslavujú zamilovaní ľudia 14. februára. Sviatok začali sláviť študenti v 90. rokoch a jednotky v dátume (11. 11.) majú odkazovať na nezadaných ľudí. Portál Alibaba ho však v roku 2009 premenil na nákupné šialenstvo sledované aj analytikmi, ktorým slúži ako barometer nálady čínskych spotrebiteľov.

Udalosť vďaka ponuke zliav láka kupujúcich po celej Číne. Podľa odhadov bude potrebné v najbližších šiestich dňoch prepraviť 1,5 miliardy balíkov. Organizácia Greenpeace však už vlani varovala, že táto udalosť prináša tiež obrovské množstvo odpadu a emisií oxidu uhličitého.

Čína je už teraz podľa tržieb najväčším internetovým trhom na svete. Spoločnosť Boston Consulting Group odhaduje, že výdavky za nákupy na internete v Číne porastú o 20 percent ročne a do roku 2020 dosiahnu 1,6 bilióna dolárov. Tržby v kamenných obchodoch sa majú zvyšovať len o šesť percent.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Čína #Alibaba