„Výhoda 3D tlače je v tom, že každý kus môže byť originál. Každý môže dostať svoj rám s ohľadom na svoju výšku a hmotnosť,“ povedal konateľ bratislavskej spoločnosti Kinazo Design Patrik Paul. Dodal, že 3D tlač umožnila vyrobiť rám bicykla bez nutnosti zvárania dielov a že tiež dáva možnosť zachovať dizajn aj v prípade potreby zvýšenia pevnosti bicykla.
Elektrobicykel s hmotnosťou 20 kilogramov vrátane motora a batérie je vyrobený z hliníka. Určený je pre pretekárov a majetnejších záujemcov pre jazdu v náročnom teréne. Bude oveľa drahší ako bežné elektrické bicykle, ale cenou sa vyrovná aj niektorým novým osobným autám. Maloobchodná cena bicykla z produkcie firmy bude približne 20 000 eur.
„V budúcnosti dôjde k redukcii nákladov na 3D tlač. To sa odrazí aj v cene bicykla,“ povedal Paul. Ročný predaj nového bicykla odhadol na 100 kusov.
Konceptom horského elektrobicykla s integrovanou batériou v ráme a vlastným systémom riadenia elektroniky prostredníctvom mobilnej aplikácie sa dizajnéri začali zaoberať v roku 2011. V súčasnosti firma pracuje na vytlačení rámov, ktoré budú určené nielen na testovanie, ale aj zákazníkom.
Spoločnosť Kinazo Design pri výrobe svojho bicykla začala spolupracovať so slovenskou divíziou nemeckej automobilky Volkswagen, ktorá vo svojom závode v Stupave neďaleko Bratislavy používa 3D tlačiareň na výrobu komponentov pre automobilový priemysel.
„Volkswagen Slovakia je jediný výrobca, ktorý vlastní takú veľkú tlačiareň, akú sme hľadali pre koncept nášho bicykla,“ povedal Paul.
Stupavský závod Volkswagenu podľa vlastného oznámenia dokáže ako jeden z mála podnikov na svete vytlačiť kovový predmet s rozmermi do 80×40×50 centimetrov. Zariadenie umožňuje vyrábať produkty individuálneho charakteru aj v malosériovej produkcii.