Štát chce od RegioJetu ďalšiu vlakovú súpravu na trati do Komárna

Ministerstvo dopravy a výstavby SR požiadalo spoločnosť RegioJet, a. s., ktorá prevádzkuje osobnú železničnú dopravu na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, aby našla ďalšiu vlakovú jednotku na dopravnom trhu.

28.09.2017 14:45
debata

Rozsiahly prieskum o vyťaženosti jednotlivých vlakov na trase Bratislava – Dunajská Streda nedávno ukázal nárast cestujúcich, a to najmä v špičkových vlakoch ráno do Bratislavy. Ministerstvo o tom informovalo vo štvrtok s tým, že intenzívne pracuje na tom, aby cestujúci na tomto vyťaženom úseku cestovali komfortne a dopravili sa pohodlne kam potrebujú.

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek vyslovil pripravenosť vo verejnom záujme podporiť vyšší počet spojov na trase Bratislava – Dunajská Streda. „Aktuálne je na spoločnosti RegioJet, aby našla ďalšiu vlakovú súpravu, ktorá by umožnila zvýšenie kapacity vybraných vlakov. Akonáhle zaobstará novú vlakovú jednotku, my budeme súhlasiť a podporíme ju, aby sa cestujúci mohli prepravovať komfortnejšie,“ povedal Érsek.

Rezort dopravy chce takto reagovať aj na očakávaný vstup RegioJetu do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) od nového roku. „Očakávame ďalší nárast prepravovaných osôb, a preto chceme byť aj v zmysle zmluvy o dopravných službách vo verenom záujme na dopyt po železničnej doprave na tejto trati pripravení v predstihu,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

RegioJet prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu na trati Bratislava – Komárno od marca 2012. Rozsah osobnej dopravy si od prepravcu objednáva rezort dopravy podľa zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme. Na základe dodatku k tejto zmluve má RegioJet v tomto roku na trati Bratislava – Komárno zabezpečiť výkony v objeme takmer 1,2 milióna vlakových kilometrov, za čo mu štát uhradí 8,44 mil. eur.

Spoločnosť v prvom polroku tohto roka prepravila vlakmi na trati Bratislava – Komárno a späť 1,41 milióna cestujúcich, čo je medziročne viac o 10 %. V tomto roku predpokladá na uvedenej trase previezť celkovo 2,83 milióna pasažierov. Najvyťaženejší spoj s odchodom z Dunajskej Stredy o 6:15 privezie cez pracovné dni do Bratislavy takmer sedemsto ľudí. V prvom neúplnom roku prevádzky (2012) žlté vlaky na trati previezli 1,25 milióna cestujúcich a ich nárast pokračoval aj v rokoch 2013 až 2016 – 1,78 milióna, 2,03 milióna, 2,43 milióna a 2,6 milióna ľudí.

RegioJet začiatkom budúceho roka vstúpi do IDS BK. V rámci Bratislavy tak budú žlté vlaky plnohodnotným prostriedkom mestskej hromadnej dopravy, keďže cestujúcim bude stačiť bežná „električenka“ alebo lístok na MHD. Vlaky budú označené ako linka S70. „RegioJet očakáva, že ich začnú využívať najmä obyvatelia bratislavských mestských častí Podunajské Biskupice a Vrakuňa, ktorí sa budú chcieť vyhnúť každodenným dopravným zápcham a do centra mesta sa odvezú výrazne rýchlejšie – iba za pätnásť minút,“ informoval nedávno hovorca RegioJet-u Aleš Ondrůj.

Dopravca by mal od začiatku roku 2018 v rámci IDS BK obsluhovať zastávky Bratislava-Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Rovinka, Nové Košariská, Miloslavov, Kvetoslavov-zastávka a Kvetoslavov. V blízkej budúcnosti chce na tejto trati vybudovať ďalšie dve nové zastávky, Martinský cintorín a Ružinov.

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #vlaky #RegioJet #Dunajská Streda #Komárno