Sladkosť prebíja horkosť. Pivovary už nevyrábajú len pivo

Pivovary už nevyrábajú len pivo. Chute spotrebiteľov 21. storočia sa zmenili. Čo je za zmenou a ako sa vyvíja súboj klasickej horkej chuti so sladkou, ktorá atakuje spotrebiteľa nielen v moderných pivných nápojoch, hovorí pre Pravdu Odin Goedhart, generálny riaditeľ Heineken Slovensko.

25.06.2017 13:00
pivo  Belgicko Foto:
Ilustračné foto.
debata (9)

Prečo rastie spotreba miešaných pív?

Radlery s ovocnými príchuťami sú nápojmi pre všetkých. Celkove sa chute spotrebiteľov posúvajú k vyššej sladkosti. Na druhej strane sa snažíme redukovať obsah cukru. Vyvinuli sme radler nula nula, kde sme minimalizovali obsah cukru.

Vyhráva sladkosť nad horkosťou?

Tieto dve chute sa nedajú porovnávať. Pokiaľ ide o horkosť, dochádza k ďalšej diferenciácii. Sú pivá, ktoré sú veľmi horké, ale aj menej horké, závisí to od kategórie piva, či je svetlé, tmavé. Keď sa pozrieme na spoločnosť ako celok, zistíme, že začína prevládať sladkosť. Dôkazom toho je aj rast obľuby radlerov.

Nie je to dôsledok celkovej orientácie potravinárstva, ktoré zvykalo ľudí na cukor od detstva?

Jeden z odkazov Heinekenu znie: Nikdy nešoféruj s alkoholom v krvi. Pokiaľ ide o cukor, vieme, že ho obsahuje aj pivo, práve preto sme uviedli na trh „lajtku“ – ľahký radler. Sú v ňom prírodné cukry, ktoré sú pre telo dobrým zdrojom energie.

Komu načúva viac výrobca: spotrebiteľom alebo lekárom?

Na jednej strane musíme počúvať konzumentov, čo chcú, ale na druhej cítime zodpovednosť za to, čo im prinášame, za to, či ich vedieme správnym smerom. Správame sa ako pekári, ktorí znižujú v chlebe obsah soli.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #pivo