Branislav Bako, riadenie výroby
Sklamal ma postoj vedenia podniku. Vrcholoví manažéri tvrdia, že sú k nám otvorení, ale opak je pravdou. Samozrejme, nikto si nemyslí, že dostaneme požadovaných 16 percent. No návrh zvyšujúci mzdy zo 4,3 percenta na 4,5 percenta sa rozhodne nedá považovať za ústretový. Celý protest je podľa mňa pre zlý prístup vedenia k zamestnancom a neochote hľadať kompromis prijateľný pre obe strany. Preto muselo prísť k štrajku a verím, že budeme úspešní.
Eduard Tibenský, nábehový pracovník
Štrajk podporujem hlavne kvôli dosiahnutiu lepšieho rastu platov. Pravdupovediac do poslednej chvíle som nemyslel, že príde k štrajku. S partiou tu totiž robíme viac ako 10 rokov a doteraz vždy prišlo k dohode. Až teraz po prvý raz neprišlo k žiadnemu ústupku, z čoho som prekvapený, a osobne budem požadovať za úspech zvýšenie platov aspoň o 10 percent. Volkswagen je veľká spoločnosť s miliardovými obratmi a určite má na zvyšovanie platov ľudí.
Lukáš Ábelovský, údržba
Som tu kvôli lepším platovým podmienkam na Slovensku. Nehovorím, že sa tu máme zle, ale vždy sa môžeme mať aj lepšie. Pravdou tiež je, že napriek výrobe najluxusnejších áut sa ani zďaleka nepribližujeme platom v Nemecku a prácu pritom urobíme rovnakú. Osobne som čakal, že sa k nám pridá viac zamestnancov, a uvidíme, ako to celé dopadne. Za úspech budem považovať, ak sa nám podarí dohodnúť dvojciferný rast platov.
Marián Tibenský, finiš centrum
Štrajk podporujem hlavne preto, aby sa aj nám bežným zamestnancom žilo trošku lepšie. Nech sa aspoň trošku začneme približovať vysokým platom vyplácaným v Nemecku. Kvalitou výroby sme ich už totiž dávno predbehli a je načase začať sa približovať aj mzdami. Za úspech budeme považovať, ak sa nám podarí dohodnúť na dvojcifernom raste platov.