Potvrdil to na výročnej konferencii leteckého priemyslu v Mexiku generálny riaditeľ IAG, materskej spoločnosti aeroliniek BA, Willie Walsh. Spoločnosť teraz začala nezávislé vyšetrovanie udalosti.
„Poverili sme nezávislú spoločnosť, aby vykonala úplné vyšetrovanie,“ povedal Walsh novinárom a uviedol, že po ukončení vyšetrovania firma rada zverejní detaily. „Dúfam, že ľudia si budú schopní vziať ponaučenie zo skúsenosti, ktorú sme mali, a výsledkom toho bude, že všetci budeme lepší,“ dodal.
Walsh potvrdil, že incident spôsobil elektrotechnik, ktorý odpojil neprerušiteľný zdroj napájania, a vypol tak dátové centrum. To by samo o sebe ešte nebolo tak veľkým problémom, škody spôsobilo až keď boli obnovené dodávky elektriny nekontrolovaným spôsobom, dodal.
Walsh sa tiež znovu ospravedlnil zákazníkom a dodal, že incident poškodil značku British Airways. Dúfa však v oživenie, napísala agentúra Reuters.
Britský denník The Times už minulý týždeň napísal, že výpadok spôsobila ľudská chyba. Problémy aerolinky ohlásili v sobotu 27. mája, prevádzku sa podarilo plne obnoviť až o tri dni neskôr.