Technické analýzy podľa spoločnosti O2 Slovakia potvrdili, že výpadok bol spôsobený softvérovou chybou na komunikačných uzloch spoločnosti CETIN zabezpečujúcich medzinárodné spojenie.
Výpadok trval približne od utorka popoludnia, pričom volania do zahraničia sa podarilo obnoviť už v stredu vo večerných hodinách. „Počas dnešnej noci sa postupne obnovovali aj služby v roamingu. Tím našich špecialistov bol v plnom nasadení u nás aj na strane dodávateľa. V tejto chvíli by mali byť všetky služby opätovne dostupné,“ informovala vo štvrtok hovorkyňa O2 Tereza Molnár s tým, že prevádzku neprestajne monitorujú.
Mobilný operátor si uvedomuje nepríjemnosť situácie, ktorú svojím zákazníkom spôsobil výpadok služieb. „Všetkým dotknutým zákazníkom poskytneme kompenzáciu, o ktorej ich budeme v priebehu zajtrajšieho dňa (v piatok) informovať,“ dodala Molnár. Výpadkom roamingu bolo zasiahnutých okolo stotisíc zákazníkov O2, ktorí sa v tomto čase nachádzali v zahraničí.