Firme sa na tamojších trhoch vlani darilo najlepšie v histórii, hoci presné čísla nezverejnila. Vďaka novej továrni juhovýchodne od Bangkoku sa teraz spoločnosť vyhne 60-percentnej dani, ktorú Thajsko uvalilo na dovoz motoriek. Ďalšie daňové úľavy pri vývoze do susedných krajín umožnia obchodné dohody uzatvorené v rámci Združenia krajín juhovýchodnej Ázie (ASEAN).
Potom, keď správu o thajskej investícii zverejnil denník The New York Times, sa ozvala kritika z odborov. Za „facku americkým robotníkom a stovkám tisícov ľudí po celej krajine, ktorí na Harleyoch jazdia,“ ju v utorok označil prezident medzinárodnej Únie pracovníkov v oceliarskom priemysle (USW) Leo W. Gerard. Varoval, že prenesenie výroby mimo Spojené štáty ohrozí roky budovaný úspech značky a zapochyboval, či budú motorky montované v Thajsku mať rovnaký „autentický vzhľad, zvuk a atmosféru“ ako tie vyrábané v USA.
USW zastupuje zamestnancov z dvoch firemných tovární v USA a dohromady obhajuje záujmy 850 000 pracovníkov v Severnej Amerike. Harley Davidson má od roku 2011 továreň v Indii a motorky montuje aj v Brazílii. Dopyt na najväčšom americkom trhu zostáva spomalený, ťahali ju ročníky takzvaných babyboomers narodených po druhej svetovej vojne.