Podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini zároveň informoval, že zaniká povinnosť podávať množstvo príloh k žiadostiam o nenávratný finančný príspevok. Úrady vďaka systému „jedenkrát a dosť“ budú využívať dáta z dostupných registrov, žiadatelia by tak mali ušetriť čas i financie.
„Som rád, že môžeme zaviesť ďalšie opatrenie v rámci iniciatívy "jedenkrát a dosť“ a aj v oblasti eurofondov. Zníženie byrokracie, elektronické podanie žiadosti a zrušenie príloh, ktoré považujeme za nadbytočné, je konkrétnym výsledkom našej snahy," povedal Pellegrini.
Počet povinných príloh k žiadostiam o príspevok sa významne zníži. Kým doteraz musel žiadateľ ako povinné prílohy predkladať viaceré potvrdenia od štátnych orgánov a inštitúcií, ako napríklad od daňového úradu, od všetkých zdravotných poisťovní, či Sociálnej poisťovne, po novom budú tieto údaje získavať riadiace orgány priamo z dostupných registrov.
Žiadateľ pripraví žiadosť o príspevok spolu s prílohami elektronicky, následne ju podpíše kvalifikovaným elektronickým podpisom a zašle ju prostredníctvom svojej elektronickej schránky riadiacemu orgánu. Nemusí teda svoju žiadosť tlačiť a zasielať poštou. Právnické osoby ako žiadatelia príspevkov tak získajú ďalšiu možnosť, ako môžu aktívne využiť svoju elektronickú schránku a aktivovaný občiansky preukaz s čipom.
Úrad podpredsedu vlády plánuje v rámci kontroly jednotlivých výziev nabádať riadiace orgány, aby taktiež zaviedli do praxe navrhnuté opatrenia a zjednodušili prípravu žiadostí o nenávratný finančný príspevok pre žiadateľov. Pellegrini predpokladá ekonomický prínos zavedením aktuálnej elektronickej výzvy a zrušením povinnosti predkladať potvrdenia na úrovni od 3,5 mil. do 6,7 mil. eur.