Do internetovej reklamy vlani firmy dali 112 miliónov eur

Výdavky do internetovej reklamy v minulom roku na Slovensku presiahli 112 miliónov eur. Informovalo o tom združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia, podľa ktorého tieto výdavky medziročne vzrástli o 23,3 %.

27.03.2017 13:53
debata

Ako ďalej zástupcovia združenia uviedli, od roku 2012 ide o najvyšší med­ziročný nárast.

Reklamným formátom dominuje bannerová reklama s podielom 28,4%. Pod jej medziročný nárast sa podľa IAB Slovakia postupne podpisujú každoročné rasty programmatic reklamy, videa a mobilnej reklamy.

Všetky segmenty stúpajú

V porovnaní s rokom 2015 programmatic reklama zaznamenala 47-percentný rast, mobilná display reklama rast o 46 % a video reklama o 29 %. Celkovo však tieto tri kategórie tvorili v minulom roku len 30-percentný podiel na bannerovej reklame členov združenia.

V medziročnom porovnaní podľa IAB Slovakia najviac výdavkov zaznamenala položka „iné“ (81,2 %), v ktorej sú zahrnuté viaceré formy reklamy, napríklad emaily, PR správy, natívna reklama, či affiliate marketing. Spomedzi týchto formátov najviac výdavkov smerovalo do natívnej reklamy, PR článkov a affiliate marketingu. Natívna reklama dosiahla medzi členskými médiami 90-percentný rast v porovnaní s rokom 2015.

Internetová reklama bude rásť

Podľa predsedu Správnej rady združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia Michala Žatkuliaka bude čoraz viac značiek presúvať väčšiu časť svojich rozpočtov z klasických médií do internetovej reklamy.

„Tento mediatyp stále rastie v celkovom podiele zásahu a aj v strávenom čase, pre niektoré cieľové skupiny je dokonca najdôležitejším mediatypom zo všetkých. Z hľadiska získania čo najpresnejších výsledkov o výdavkoch do internetovej reklamy sme na pôde správnej rady otvorili diskusiu o ďalších nových možnostiach ich monitorovania,“ uviedol Žatkuliak.

Do úvahy podľa neho prichádza aj auditovanie finančných tokov do internetovej reklamy, čo by zabezpečilo presnejší odhad výdavkov do reklamy nadnárodných platforiem.

debata chyba
Viac na túto tému: #reklama #IAB Slovakia #internetová reklama