Zľavy pokračujú. Po Čiernom piatku je Kybernetický pondelok

Predvianočná nákupná horúčka zúri v plnej sile. Má za sebou zľavový Čierny piatok (Black Friday) a prichádza Kybernetický pondelok (Cyber Monday).

28.11.2016 08:51
debata (3)

Predvianočná nákupná sezóna v USA zvyčajne štartovala v piatok po Dni vďakyvzdania, keď začali obchodníci ponúkať vysoké zľavy. Tento deň dostal prezývku Čierny piatok. V poslednej dobe však stále viac obchodníkov začína s predvianočnými zľavovými akciami oveľa skôr, niekedy už v októbri, a ponúkajú ich až do Štedrého dňa.

Prvý začiatok týždňa po Dni vďakyvzdania je tzv. Kybernetický pondelok, keď zľavy ponúkajú internetové obchody. Tento termín vznikol v roku 2005 a mal podporiť nákupy cez internet v období, keď sa ľudia vrátili po sviatku do kancelárií, kde mali vysokorýchlostné pripojenie k internetu. Tento deň bol tak zvyčajne najrušnejším v roku pre internetové obchody. V súčasnosti je však už internet tak rozšírený, že aj internetové obchody začínajú so zľavami skôr, napísali agentúry AP a Reuters.

Američania počas víkendu po Dni vďakyvzdania, ktorým zvyčajne štartuje hlavná nákupná predvianočná sezóna, míňali menej ako vlani.

Dôvodom bol zrejme skorší začiatok zľavových kampaní a presvedčenie, že lacnejšie ponuky budú aj neskôr. Prieskum amerického národného zväzu maloobchodu NRF ukázal, že kupujúci minuli za štyri dni do nedele v priemere 289,19 dolára, čo bolo o 3,5 percenta menej ako v rovnakom období vlani.

Tento rok však nakupovalo viac ľudí. Spolu nákupy uskutočnilo 154 miliónov ľudí, o tri milióny viac, než pred rokom. Počet spotrebiteľov, ktorí nakupovali cez internet, stúpol o 4,2 percenta, počet tých, ktorí nakupovali v kamenných obchodoch klesol o 3,7 percenta.

Generálny riaditeľ NRF Matt Shay uviedol, že pokles výdavkov je výsledkom skoršieho začiatku zľavových akcií, ale aj vyšších zliav, ktoré obchodníci ponúkajú. Shay dodal, že viac ako 23 percent spotrebiteľov tento rok ešte nezačalo nakupovať na Vianoce, čo je o štyri percentá viac ako vlani.

Najväčší záujem počas víkendu bol o oblečenie, doplnky, hračky, elektroniku, knihy, videohry a darčekové karty.

Prieskum Adobe Digital Insights ukázal, že za Deň vďakyvzdania a Čierny piatok tržby z predaja cez internet stúpli o 18 percent na 5,27 miliardy USD. Osem z desiatich internetových stránok s najväčšou prevádzkou boli stránky kamenných obchodov.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #obchod #zľava