Nemecký návrh počítal s tým, že majiteľov áut registrovaných v Nemecku od platby za diaľničnú známku oslobodí, pretože sa im o zaplatenú sumu zníži daň z motorových vozidiel. Vodiči z ostatných krajín Európskej únie by tým však boli podľa EK diskriminovaní. Komisia preto koncom septembra Berlín zažalovala na európskom súde.
Aj vďaka priamym rozhovorom šéfa EK Jeana-Claudea Junckera a nemeckého ministra dopravy Alexandera Dobrindta sa však podarilo nájsť cestu ku kompromisu. Ten by mal spočívať v tom, že Berlín nebude za mýto kompenzovať všetkých nemeckých vodičov, ale predovšetkým tých, ktorí jazdia ekologicky šetrnými autami. Kompenzácia tak už nebude priamo viazaná na platbu za diaľničnú známku, čím z hľadiska Európskej komisie odpadne hlavný problém.
Druhý krok ku kompromisu urobil Berlín tým, že súhlasil so znížením cien za krátkodobé diaľničné známky. EK predtým kritizovala skutočnosť, že plánované ceny za diaľničné známky na dobu kratšiu ako rok sú v niektorých prípadoch neprimerane vysoké.
Konečnú dohodu medzi EK a Berlínom by mohli uzavrieť ešte v novembri. Nemecko potom bude musieť upraviť už skôr prijatý zákon.
Spolková republika je poslednou veľkou európskou krajinou, ktorá doteraz nespoplatnila svoje diaľnice pre osobné autá. Mýtne v navrhnutej podobe však odmietali nemeckí susedia vrátane Česka, Rakúska alebo Holandska.