Ministerstvo podľa denníka koncom augusta zaslalo list s týmto obvinením Európskej komisii. V liste sa údajne píše, že testy nemeckého úradu pre motorové vozidlá (KBA) odhalili, že Fiat Chrysler vo svojich naftových vozidlách využíva neprípustný systém vypínajúci čistenie emisií.
Nemecko podľa listu nezdieľa názor talianskych úradov, že tento systém je určený na ochranu motora. Automobilka sa k obvineniam podľa denníka nechcela bližšie vyjadriť. Uviedla iba, že jej vozidlá „spĺňajú emisné požiadavky“.
Nemecký denník Bild už v máji informoval, že testy KBA priniesli dôkazy, že niektoré naftové modely FCA sú vybavené softvérom, ktorý po 22 minútach vypína systém pre znižovanie emisií. Štandardné testy emisií pritom zvyčajne trvajú približne 20 minút. Podľa májovej správy Bildu by firme mohol hroziť zákaz predaja áut v Nemecku, ak by naďalej nebrala ohľad na pravidlá týkajúce sa automobilových emisií.
Zástupcovia FCA sa v máji mali kvôli emisiám stretnúť s nemeckými úradmi, automobilka však schôdzku zrušila. Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt potom firmu podrobil ostrej kritike a obvinil ju z neochoty spolupracovať.
Automobilové emisie sa vlani dostali do centra pozornosti, keď nemecký koncern Volkswagen v septembri priznal, že do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete nainštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií oxidov dusíka.