Druhá rúra Braniska by mala byť v roku 2022, žiada si to bezpečnosť

Ak sa má zachovať bezpečnosť motoristov, druhá rúra diaľničného tunela Branisko by mala vodičom začať slúžiť najneskôr v roku 2022. Uviedla to Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

08.08.2016 17:33
debata (13)

Nariadenie vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti hovorí o tom, že „ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 tis. vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou“.

Podľa nárastu dopravy za minulé roky Národná diaľničná spoločnosť prognózuje, že v roku 2022 intenzita dopravy v jednom pruhu tunela Branisko pri jednorúrovom variante presiahne denný limit 10 tis. vozidiel. Ak v roku 2014 jedným pruhom na Branisku prešlo 4 719 automobilov, v roku 2015 to bolo 5 161 áut a v roku 2016 sa predpokladá 6 017 vozidiel. Podľa prognózy NDS sa počet automobilov na Branisku bude zvyšovať. V roku 2022 by jedným pruhom Braniska malo denne prechádzať 10 128 vozidiel, čo znamená prekročenie dopravnej intenzity, o ktorej hovorí vládne nariadenie.

„Ak chceme vládne nariadenie o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti rešpektovať, tak by v roku 2022 mali motoristi jazdiť aj druhou rúrou tunela Branisko. Lehota výstavby sa predpokladá na tri roky, z čoho vyplýva, že ak má byť druhá rúra Braniska v prevádzke v roku 2022, stavať by sa malo začať najneskôr v roku 2019,“ povedal generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt.

Úsek Beharovce – Branisko, ľavý pás má dĺžku 7,3 kilometra a tvoria ho tri mosty a 4 932 metrov dlhý tunel. Predpokladaná hodnota zákazky na vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je aktuálne vyčíslená na približne 350 mil. eur.

Facebook X.com 13 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #diaľnice #Branisko