„Pre nás sa na rozhodnutí investovať na Slovensku nič nemení. Nič sme nezastavili, nič neplánujeme zastaviť a nič nebudeme zastavovať,“ povedal s tým, že brexit bol aj jedným zo scenárov, hoci vtedy považovaný za málo pravdepodobný, s ktorým automobilka pri rozhodovaní o umiestnení novej investície pracovala.
Wortberg zároveň potvrdil, že v platnosti zostávajú aj ohlásené termíny. Samotná výstavba závodu by sa po vydaní stavebného povolenia mala začať ešte do konca tohto leta, prvé autá by mali zo slovenských liniek britskej automobilky vyjsť koncom roka 2018. Počiatočná kapacita závodu je naplánovaná na 150 tis. vozidiel ročne, neskôr by sa mala zvyšovať. Zatiaľ nie je presne známe, aké modely bude Jaguar Land Rover na Slovensku vyrábať, podľa Wortberga však do nitrianskej fabriky presunú jednu celú produktovú líniu, takže vyrábať sa v Nitre bude viac ako jeden model. Pôjde pritom o automobily založené na novej hliníkovej technológii.
Momentálne sa na území nitrianskeho priemyselného parku realizujú prípravy na samotnú výstavbu závodu Jaguaru, ako aj ďalších firiem, ktoré budú v parku pôsobiť. Podľa Wortberga tieto práce zabezpečujú firmy spravujúce priemyselný park. Slovenská strana má ešte dobudovať lokálnu cestnú infraštruktúru.
Samotný Jaguar Land Rover začne stavebné práce na fabrike zabezpečovať až následne. Dovtedy by mal štátu uhradiť aj kúpnu cenu za pozemky, na ktorých bude automobilka stáť. Prípravné práce v areáli priemyselného parku, ako aj administratívne záležitosti spojené so stavebným povolením, pritom podľa Wortberga pokračujú v súlade s časovým harmonogramom.
V nitrianskom závode Jaguar Land Rover by malo priamo nájsť prácu 2 800 ľudí. Firma však cez náborovú webovú stránku už v súčasnosti eviduje zhruba 40 tisíc žiadostí o prácu. Podľa Wortberga je to znak, že investícia je na Slovensku vítaná. Spoločnosť však momentálne vyberá zamestnancov len selektívne, gro náboru pracovníkov automobilky je naplánované na budúci rok.
Okrem priamej práce v automobilke sa však očakáva vytvorenie ďalších tisícok nepriamych pracovných miest. Wortberg v tomto prípade považuje odhad na úrovni celkového vplyvu na zamestnanosť vo výške 18 tisíc pracovných miest ako reálny.
Ťažiť z príchodu novej automobilky by mohli aj súčasní slovenskí dodávatelia do automobilového priemyslu. Hoci Jaguar Land Rover má globálnu dodávateľskú sieť, podľa Wortberga sa už obzerajú aj po možných nových dodávateľoch zo Slovenska.