Tá má spočívať v uzatváraní zmlúv o obstaraní zájazdu na predaj vlastných zájazdov a v uvádzaní informácie, že firma disponuje prostredníctvom poistnej zmluvy poistením pre prípad úpadku cestovnej kancelárie. Vyplýva to z predbežného opatrenia SOI, o ktorom informovala na svojej stránke.
„Zastavenie tejto obchodnej praktiky sa dotýka všetkých prevádzok a sídla uvedenej spoločnosti vrátane predaja na diaľku prostredníctvom akýchkoľvek webových stránok a to až do momentu, kedy by spomínaná spoločnosť disponovala novou uzatvorenou zmluvou o poistení zájazdov pre prípad úpadku cestovnej kancelárii alebo bankovou zárukou,“ zdôvodnila obchodná inšpekcia.
Allianz-Slovenská poisťovňa vypovedala 29. apríla tohto roka zmluvu pre prípad úpadku cestovnej kancelárii Hechter Slovakia. „Zmluva bola vypovedaná v súlade so všeobecnými poistnými podmienkami z dôvodu neplnenia si zmluvných záväzkov voči našej spoločnosti, nakoľko CK opakovane a dlhodobo neuhrádzala svoje finančné záväzky riadne a včas, v zmluvne dohodnutých termínoch,“ vysvetlila poisťovňa v minulý týždeň v piatok v stanovisku. Podľa zverejnených informácií CK Hechter výpoveď prevzala začiatkom mája a 15. júna poistná zmluva zanikla. „Od 16. júna tohto roka CK Hechter nemá platnú poistnú zmluvu poistenia zájazdu pre prípad úpadku CK v našej spoločnosti,“ upozornila poisťovňa.
Začiatkom júla informoval konateľ cestovky Robert Žember, že spoločnosť podala 30. júna žalobu na poisťovňu Allianz. Dôvodom má byť vypovedanie zmluvy o poistení proti insolventnosti zo strany poisťovne k 15. júnu tohto roka, ktoré bolo podľa cestovky neoprávnené. „Podľa nášho právneho vedomia je táto zmluva vypovedaná neoprávnene, ale o tom rozhodne samozrejme súd,“ povedal Žember.
Podľa zákona musí mať cestovná kancelária buď poistenie proti úpadku alebo bankovú záruku. „Tieto povinnosti sme si plnili a plníme si stále niekoľko rokov, a doteraz sme nezaznamenali žiadny problém,“ konštatoval Žember. Doplnil, že s poisťovňou Allianz mala spoločnosť uzavreté poistenie na celý rok. „Od roku 2006 až do roku 2016, s trojročnou pauzou, sme boli u nich poistení. Naše vzťahy si myslím, že boli nadštandardné,“ povedal konateľ s tým, že aj v prípade ak cestovná kancelária meškala s platbami.