Žiadosť podali v stredu na ministerstve dopravy s tým, aby sa na rokovaní zúčastnili aj generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) Róbert Auxt a predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. Podobné stretnutie sa už uskutočnilo v sídle úradu Bratislavského kraja 13. apríla.
Predseda petičného výboru a starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva to zdôvodnil tým, že nedostávajú žiadne odpovede z ministerstva, NDS ani Bratislavského kraja. Na osobnom stretnutí začiatkom mája im podľa neho minister dopravy sľúbil, že budú v pracovnej skupine pre riešenie výstavby križovatky Triblavina na D1 medzi Bratislavou a Trnavou. „Do konca mája sme čakali na ohlásené riešenie. Nejaké medializované riešenie prišlo koncom júna, dozvedeli sme sa, že by mala byť diaľnica päťpruhová z jednej aj druhej strany a súčasťou diaľnice by mali byť akože kolektory. Ale nedostali sme žiadne technické vysvetlenie,“ povedal Mrva.
Na súbežné komunikácie na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou malo byť podľa územného rozhodnutia z roku 2013 jedenásť napojení. Mrva uviedol, že na kolektory sa podľa normy môže napájať každých päťsto metrov, ale na diaľnici každých päť kilometrov, výnimočne dva a pol kilometra. „Chceme, aby to, čo bolo na základe dopravných prieskumov urobené a povolené v roku 2013, bolo aj zrealizované. Na to je predsa vysúťažená spoločnosť, ktorá to stavia,“ zdôraznil Mrva. „Nevidíme dôvod, prečo by sa to malo meniť len kvôli nejakému developerovi, ktorý si vybavil križovatku,“ dodal.
Petičiari pripravujú na september protestné akcie vo Vajnoroch, Chorvátskom Grobe, Ivanke pri Dunaji a Bernolákove. Ľudí stojacich v kolónach chcú podľa Mrvu zábavnou formou oboznámiť o tom, že problém ešte nie je vyriešený. „Regionálna doprava rozšírením diaľnice na päťpruh nebude vyriešená. Bolo by dobré, keby nás podporili, aby bola postavená križovatka Triblavina ako prvá stavba rozšírenia diaľnice po Trnavu. Tak, ako bola povolená, trojpruh so súbežnými dvojpruhovými kolektormi vedľa diaľnice,“ priblížil Mrva. O forme protestnej akcie chcú informovať v septembri.
Petičný výbor sa odvoláva aj na vyjadrenie generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného, a. s. Ľubomíra Palčáka, že tiež uvažovaná osempruhová diaľnica bez kolektorov zmení pôvodné usporiadanie križovatky Triblavina a zároveň nedostatočne zabezpečí napojenie priľahlého, dopravne veľmi exponovaného územia. „Z toho, čo doposiaľ predložili NDS a ministerstvo dopravy, je jasné, že nie je zabezpečené prepojenie križovatky Triblavina na cestu I/61 smerom na Bernolákovo tak, aby to pomohlo katastrofálnym dopravným zápcham v čase špičiek. Obyvateľom priľahlých obcí diaľnica, ktorá vedie cez ich vlastné katastre, vôbec nepomôže,“ uviedla členka petičného výboru Mária Kisková.