Železnice chcú prestavať uzol Bratislava, za štúdiu dajú 1,5 milióna

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti pre modernizáciu železničného dopravného uzla Bratislava takmer za 1,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,56 mil. eur vrátane dane).

27.06.2016 16:45
6

Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry za dodávateľa štúdie vybral združenie na čele s bratislavskou spoločnosťou Reming Consult, a. s., ďalšími členmi sú Sudop Praha, a. s., Prodex, spol. s r. o. a Dopravoprojekt, a. s. so sídlom v Bratislave. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej vlani v auguste.

Predpokladaná cena zákazky plánovanej na štrnásť mesiacov bola 1,31 mil. eur bez dane (1,58 mil. eur s daňou), ponuku predložilo iba uvedené združenie. Subdodávateľom je bratislavská spoločnosť AM Sudop, spol. s r. o. pre dopravnú ekonómiu s podielom 5 % zo zmluvnej ceny. Železnice chcú projekt financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, cez prioritnú os Železničná infraštruktúra a obnova mobilných prostriedkov.

„Projekt je zameraný na modernizáciu železničnej infraštruktúry s cieľom riešenia koncepcie dopravných prúdov a zabezpečenia prevádzky osobnej, nákladnej a medzinárodnej prepravy ako aj regionálnej/mi­estnej prepravy v dopravnom uzle,“ oznámili ŽSRi. Železničný dopravný uzol chcú zmodernizovať na úsekoch v Bratislave po hranice s Maďarskom a Rakúskom. Ide o úseky Devínska Nová Ves – Hlavná stanica – Vajnory, Petržalka – Rusovce – hranica s Maďarskom (Rajka), Petržalka – hranica s Rakúskom (Kittsee), Hlavná stanica – Rača, Nové Mesto – Podunajské Biskupice, Predmestie – Filiálka, Devínska Nová Ves – hranica s Rakúskom (Marchegg), ÚNS (Ústredná nákladná stanica) – Pálenisko, ako aj úseky prepojenia koridorov (spojky) a tiež stanicu Východ a priľahlé trate.

Ak neboli predložené viac ako dve ponuky, môže byť podľa zákona o verejnom obstarávaní použitý postup zadávania zákazky zrušený. V prípade, ak bola predložená len jedna ponuka, verejní obstarávatelia sú povinní zdôvodniť, prečo použitý postup nezrušili. Železnice uviedli, že o súťažné podklady požiadalo deväť záujemcov, nikto z oprávnených subjektov nepodal žiadosť o nápravu podmienok, pričom o vysvetlenie podmienok požiadali dvaja záujemcovia. Pri zadávaní zákazky boli podľa železníc dodržané princípy verejného obstarávania, súťažné podklady boli zrozumiteľné, podmienky a požiadavky boli nediskriminačné a vyhodnotenie ponúk bolo v súlade so zákonom, keďže nikto nepožiadal o nápravu, resp. neuplatnil námietky.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
6 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Železnice Slovenskej republiky