Aktivistom sa nepáči rokovanie o Triblavine za zatvorenými dverami

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) zvolala v stredu rokovanie so zástupcami majiteľov pozemkov dotknutých prácami na diaľnici D1 v úseku medzi Bratislavou a križovatkou Triblavina, aby predstavila nové riešenie dopravy.

15.06.2016 12:13
debata

Občianske združenie (OZ) Triblavina predpokladá, že predstavená koncepcia sa bude týkať len napojenia týchto pozemkov. Diaľničiari totiž podľa združenia nepozvali zástupcov okolitých samospráv, združenia Triblavina ani petičného výboru za prestavbu D1 Bratislava – Trnava so súbežnými komunikáciami a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými stavebnými povoleniami z roku 2013.

„Považujeme za neobvyklé, aby sa akákoľvek zmena rokovala za zatvorenými dverami. Pripomíname, že Národná diaľničná spoločnosť a ministerstvo dopravy narábajú s verejnými prostriedkami, majú konať vo verejnom záujme a v zmysle platnej legislatívy. S poľutovaním musíme konštatovať, že konania týchto inštitúcií od mája minulého roku svedčia o opaku,“ informovala v stredu Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

Zároveň pripomenula, že minister dopravy Roman Brecely im pred mesiacom prisľúbil zriadenie komisie na posudzovanie zmien. „So znepokojením sledujeme ako štát pri realizácii tejto stavby postupuje. Využijeme všetky možnosti na dosiahnutie riadneho postupu pri výstavbe križovatky Triblavina tak, ako bola povolená a vysúťažená, teda aj s kolektormi pozdĺž diaľnice D1,“ uzavrela Kratochvílová.

Národná diaľničná spoločnosť na tieto vyjadrenia reagovala tým, že v súčasnosti finišuje s návrhom definitívneho riešenia križovatky Triblavina a podľa potreby rokuje so všetkými zainteresovanými stranami. „Samotný návrh by sme verejnosti radi predstavili v najbližších dňoch,“ uviedla v stredu hovorkyňa spoločnosti Michaela Michalová.

Generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt minulý týždeň informoval, že navrhli varianty výstavby križovatky Triblavina na úseku D1. Ich súčasťou by mala byť aj možnosť dobudovania pôvodne plánovaných obslužných komunikácií, tzv. kolektorov po oboch stranách diaľnice. „NDS si svoju úlohu splnila a momentálne je to aj na rozhodnutí ministerstva dopravy. Bude to v súlade so všetkou dokumentáciou a územným plánom. Snažíme sa nájsť optimálny model medzi tým, aby sme zaručili plynulosť premávky, bezpečnosť, ale taktiež obslužnosť daného územia,“ povedal Auxt pre agentúru SITA. Prístup na diaľnicu by podľa Auxta malo mať čo najviac ľudí z okolitého regiónu. „Samozrejme, neznamená to, aby sme vyrobili problémy, čo sa týka plynulosti premávky, alebo bezpečnosti,“ uviedol šéf diaľničiarov.

„Ministerstvo dopravy si preštuduje všetky návrhy k tejto problematike a následne k nim zaujme stanovisko, ktoré budeme v spolupráci s NDS komunikovať aj smerom k verejnosti a dotknutým občanom,“ potvrdila rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Starostovia obcí Bernolákovo, Chorvátsky Grob a Ivanka pri Dunaji v závere mája vyhlásili, že okrem riešenia D1 a križovatky Triblavina je pre nich prioritou zaoberať sa neúnosnou dopravnou situáciou na ceste prvej triedy I/61 z Bratislavy na Senec. „Popri zmenách v projekte rozšírenia diaľnice D1 kladieme dôraz na zvýšenie kapacity starej Seneckej cesty formou jej rozšírenia. Veríme, že nami požadované rozšírenie cesty I/61 dostane zelenú a bude vítaným a dlhoočakávaným zlepšením súčasnej dopravnej situácie v našom regióne,“ oznámili v spoločnom stanovisku starostovia uvedených troch obcí Richard Červienka, Radovan Benčík a Ivan Schreiner.

debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #Triblavina