Agentúre Reuters to povedal zdroj oboznámený so situáciou. JLR je od roku 2008 súčasťou indickej spoločnosti Tata.
Žaloba je neobvyklým krokom, pretože svetové automobilky sa napriek rozšírenému a často neskrývanému kopírovaniu zvyčajne vyhýbajú právnym sporom v Číne. Domnievajú sa, že šance na víťazstvo nad domácimi podniky sú veľmi malé. Žaloby navyše môžu viesť k negatívnemu postoju čínskej verejnosti, ktorá môže mať pocit, že zahraniční výrobcovia týmto spôsobom šikanujú domáce podniky.
Pekinský právnik Čchen Ťi-chung uviedol, že ak by JLR v tomto súdnom spore uspela, mohlo by to inšpirovať k žalobám tiež ďalších zahraničných výrobcov a urýchliť prechod Číny k dôraznejšiemu uplatňovaniu práv v oblasti duševného vlastníctva.
Pre JLR by však žaloba mohla predstavovať zdĺhavý a vyčerpávajúci proces. Japonskej automobilke Honda Motor napríklad trvalo 12 rokov, kým sa jej podarilo vyhrať súd s málo známym čínskym výrobcom, ktorý okopíroval jej športovo-úžitkový automobil CR-V. Honda navyše dostala odškodné púhych 16 miliónov jüanov, hoci sa snažila o 300 miliónov jüanov.
Spoločnosť Jiangling predstavila automobil Landwind X7 v novembri 2014 a vyslúžila si kritiku za jeho nepopierateľnú vonkajšiu podobnosť s vozidlom Evoque. Landwind X7 je zhruba o dve tretiny lacnejší ako Evoque a zaostáva v technológiách a výkone, upozorňuje jeden z analytikov šanghajskej výskumnej spoločnosti Automotive Foresight.
Indická spoločnosť Tata kúpila britské značky Jaguar a Land Rover v roku 2008 od americkej automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolárov.