NDS chystá špeciálne riešenie pre Triblavinu

Pripravované nové optimálne riešenie stavby križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec bude podľa zastupujúceho generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) Róberta Auxta v záujme všetkých ľudí, ktorí cestujú do Bratislavy, alebo v nej bývajú.

23.05.2016 17:33

„Bude to komplexné riešenie, ktoré pôjde ešte nad riešenie plánované predtým. Vyvinieme maximálne úsilie pre to, aby sa situácia v Bratislave zlepšila a cesty budú rozšírené alebo sprejazdnené v čo najkratšom čase,“ povedal Auxt.

Je to podľa neho hlavná priorita diaľničiarov pre hlavné mesto popri PPP projekte pre diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7. „Do konca mesiaca, možno už tento týždeň po dohode s ministrom dopravy by sme prišli s konkrétnymi riešeniami,“ dodal.

NDS začiatkom mája zverejnila komplexnú dokumentáciu k stavbe križovatky Triblavina, a to na základe prísľubu jej riaditeľa na verejnej diskusii 13. apríla. Stavba križovatky tvorí integrálnu časť celého komplexu zmien, ktoré sa už začali realizovať na úseku D1 Bratislava – Trnava. Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou mala byť pôvodne rozšírená na plnohodnotné tri pruhy v každom smere s vedľajšími obslužnými cestami. Najnovšie by mala mať štyri pruhy, ale bez súbežných komunikácií. Auxt ešte ako kandidát za Sieť pred marcovými voľbami kritizoval zmenu stavby križovatky Triblavina bez kolektorov ako možnú čiernu stavbu. Tvrdil, že v prípade výstavby križovatky v obmedzenom rozsahu sa v budúcnosti zhorší dopravná situácia vzhľadom na plánované logistické parky a developerské projekty pri D1.

Členovia petičného výboru za prestavbu diaľnice D1 Bratislava – Trnava so súbežnými komunikáciami a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými stavebnými povoleniami z roku 2013 sa v pondelok stretli s ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Romanom Brecelym (nominant za Sieť). „Informovali sme ho o protiprávnom stave i konaní v rozpore s verejným záujmom a v rozpore s očakávaním obyvateľov regiónu, ktorí už roky márne čakajú na zlepšenie katastrofálnej dopravy v okolí Bratislavy. Upozornili sme tiež na nehospodárne nakladanie s peniazmi daňových poplatníkov. Projektová dokumentácia za 4,1 mil. eur bola odložená a začalo sa pracovať na ďalšej, ktorá rovnako bude musieť byť zaplatená a nie je v súlade so zákonmi SR,“ uviedla členka petičného výboru Mária Kisková z Bernolákova.

Minister Brecely informoval petičiarov o práci na novej koncepcii dopravy v spomínanom úseku s tým, že pracuje na nej NDS a má byť hotová do konca mesiaca.

„Rovnako prisľúbil založenie pracovnej skupiny, ktorá sa celou problematikou bude zaoberať a bude posudzovať novy návrh v kontexte s rizikami spojenými s platnými povoleniami,“ priblížila Kisková. Členmi expertnej skupiny by sa mali stať i členovia petičného výboru.

„Stále sme sa však nedozvedeli odpoveď na otázku, kto a na základe čoho požiadal o zmenu stavby pred dokončením,“ dodala. Petičný výbor očakáva, že minister dodrží slovo, celou situáciou sa bude zaoberať a prizve ich na ďalšie rokovania. Členovia petičného výboru sú z Bratislavy, Svätého Jura, Bernolákova, Chorvátskeho Grobu a Ivanky pri Dunaji. Petíciu podporilo doteraz vyše tritisíc ľudí.

Petičiari sa v piatok 20. mája stretli s primátorom Senca Karolom Kválom (nezávislý). „Bolo užitočné a potrebné. Vyjasnili sme si stanoviská, vysvetlili sme podstatu nášho snaženia, teda zlepšenie regionálnej dopravy od Bratislavy do Senca. Zhodli sme sa na potrebe rozšírenia diaľnice a dobudovania štvorpruhovej Seneckej cesty I/61,“ uviedla Kisková. Primátor navrhol počkať na vyjadrenie NDS a potom pokračovať v diskusii o najvhodnejšom riešení pre región. Zároveň pozval členov petičného výboru na zasadanie Združenia obcí Podunajského regiónu, kde si v širšom kruhu môžu vymeniť názory na dopravnú situáciu v regióne. O stavbe križovatky Triblavina vo štvrtok 19. mája rokoval aj parlamentný výbor pre hospodárske záležitosti.

Zákazku na výstavbu mimoúrovňovej križovatky Triblavina získala spoločnosť Porr, s. r. o. na základe zmluvy s NDS vlani v apríli. Zmluvná cena dosahuje 19,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (23,7 mil. eur vrátane dane). Stavba križovatky, ktorá je momentálne pozastavená, by mala byť dokončená v apríli budúceho roka.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #Triblavina