Je za tým vstup Európskej banky pre obnovu a rozvoj do finančnej časti projektu. „Všetky dokumenty by mali byť pripravené tak, aby mohli byť podpísané do konca nasledujúceho týždňa,“ informovalo ministerstvo.
O odklad termínu podpisu pre administratívne náležitosti súvisiace s pristúpením nového partnera požiadali predstavitelia konzorcia Obchvat nula, vedeného španielskou spoločnosťou Cintra. Zároveň listom deklarovali, že sa cítia byť viazaní svojou víťaznou ponukou aj po uplynutí pôvodne stanoveného termínu, teda do 13. mája.
„Pristúpenie Európskej banky pre obnovu a rozvoj k finančnej spolupráci s koncesionárom je pre nás dobrou správou, pretože môže priniesť ďalšie zlacnenie celého projektu. Očakávam, že koncesionár si čím skôr vyrieši svoje vnútorné záležitosti, aby mohol zmluvu podpísať. Zobral som na vedomie, že sa naďalej cíti byť viazaný vysúťaženými podmienkami. Na strane Slovenskej republiky nie je po stredajšom súhlase vlády s pozmenenou koncesnou zmluvou žiadny problém a ja osobne som pripravený zmluvu čím skôr podpísať,“ povedal minister dopravy Roman Brecely.
Vláda v stredu opäť súhlasila s uzavretím koncesnej zmluvy pre projekt D4 Bratislava, Jarovce – Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Holice v dĺžke 59 kilometrov. Tentoraz schválila aj zmeny na obmedzenie účasti tzv. schránkových firiem pri realizácii projektu a posunutie termínov na dodanie vysporiadaných pozemkov a právoplatných stavebných povolení.
V súťaži o koncesiu na D4 a R7 zvíťazilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Súčasťou konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group. Konzorcium navrhlo ročnú splátku 56,72 mil. eur oproti pôvodne odhadovanej sume 135 mil. eur. Štát by mal koncesionárovi za tridsať rokov uhradiť 1,9 mld. eur. Pôvodná predpokladaná celková suma platieb bola 4,53 mld. eur. Výstavba úsekov D4 a R7 by mala trvať štyri a pol roka.