Zmluvu o poskytovaní poradenských služieb uzavrelo s advokátskou firmou Allen & Overy Bratislava, s. r. o. Cena za túto činnosť v trvaní do desiatich dní predstavuje 16,5 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (19,8 tis. eur vrátane dane). Vyplýva to zo zmluvy uzavretej a zverejnenej 19. apríla a účinnej od 20. apríla. Minister dopravy Roman Brecely (nominant Siete) ešte začiatkom apríla zriadil tím expertov na posúdenie projektu D4 a R7.
Spoločnosť má poskytnúť ministerstvu dopravy poradenstvo v súvislosti s odborným stanoviskom k návrhu koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka sever – Bratislava, Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59,1 kilometrov. Stanovisko má zaujať aj k projektovým dokumentom, a to návrhu priamej zmluvy s veriteľmi a zmluvy s nezávislým dozorom.
Poradenská činnosť podľa zmluvy zahŕňa analýzu, resp. právne hodnotenie projektových dokumentov z hľadiska trhovej praxe a právnych rizík v podobe predbežného stanoviska v anglickom jazyku a konečného stanoviska v slovenskom jazyku v rozsahu maximálne desať strán a v dvoch kusoch vyhotovenia. Súčasťou činnosti sú osobné stretnutia a konzultácie. Agentúra SITA oslovila ministerstvo dopravy so žiadosťou o vyjadrenie k potrebe poradenstva.
Úlohou expertného tímu zriadeného ministrom dopravy bolo posúdiť celý projekt od úvodnej štúdie uskutočniteľnosti až po schválenie koncesnej zmluvy. Minister povedal, že ak odborníci nenájdu žiadne závažné pochybenia v doterajšom postupe a nastaveniach celého procesu, je pripravený tento projekt podporiť. Experti mali podľa ministerstva skončiť posúdenie projektu tento týždeň a o svojich záveroch informovať ministra. Zámer podpísať koncesnú zmluvu pre D4 a R7 sa dostal aj do návrhu programového vyhlásenia vlády.
Bývalý minister dopravy Ján Počiatek koncesnú zmluvu s úspešným konzorciom podpísať nestihol, hoci podľa bývalej vlády ju mal uzavrieť do 4. marca. V súťaži zvíťazilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Súčasťou konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group. Vo finále súťaže spomedzi štyroch uchádzačov navrhlo konzorcium najnižšiu ročnú splátku 56,72 mil. eur oproti pôvodne odhadovanej sume 135 mil. eur. Štát by mal koncesionárovi za tridsať rokov uhradiť 1,9 mld. eur. Pôvodná predpokladaná celková suma platieb bola 4,53 mld. eur.