Automobilka zatiaľ nezískala súhlas nemeckého úradu pre motorové vozidlá KBA k navrhovaným technickým úpravám pre model Passat, citoval denník hovorcu KBA.
Úrad KBA technické riešenia navrhnuté Volkswagenom údajne naďalej preveruje. Stále vraj nie je jasné, či bude motor po nastavení zodpovedať emisnej norme Euro 5. Koncern sa agentúre Reuters k správe zatiaľ nevyjadril.
Volkswagen by mal kvôli škandálu dať v Nemecku do poriadku viac ako 500.000 Passatov. Koncern podľa nemeckého denníka pôvodne plánoval začiatok úprav na 29. februára.
Volkswagen vlani v septembri priznal, že do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete inštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií.
Český minister dopravy Dan Ťok minulý týždeň povedal, že jeho úrad začne prvé vozidlá s dieselovými motormi koncernu Volkswagen dotknutej škandálom zvolávať do servisov na prelome marca a apríla.
O prípadných opravách alebo odkúpení vozidiel s naftovým motorom, ktorých sa škandál týka, automobilka naďalej rokuje s úradmi v Spojených štátoch, kde sa škandál vlani rozhorel. Do 24. marca by podľa médií mala oznámiť americkej justícii, či má prijateľné riešenie.
Na svojom domovskom trhu, teda v Nemecku, začala automobilka na konci januára zvolávať pick-upy Amarok s naftovým motorom s objemom 2,0 litra.