Potravinári chcú fond na podporu slovenských výrobkov

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) má za cieľ zriadiť marketingový fond, ktorý by zintenzívnil predaj slovenských výrobkov konečnému spotrebiteľovi.

07.03.2016 18:54
debata (6)

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) má za cieľ zriadiť marketingový fond, ktorý by zintenzívnil predaj slovenských výrobkov konečnému spotrebiteľovi.

Prispievať by mali do neho ako výrobcovia potravín, tak aj štát. „Už v minulosti boli konkrétne návrhy na vytvorenie takéhoto fondu – ‚podnikateľ dá jedno euro a štát dá druhé euro‘. Nakoniec však tento návrh neprešiel. Dnes by sme privítali, keby sa nanovo otvorili rokovania na túto tému, aby sa marketingový fond skladal z príspevkov firiem a aj štátu,“ uviedla hovorkyňa SPPK Jana Holéciová.

Zvýšiť podiel slovenských potravín na spotrebe by mohol podľa Holéciovéj aj štátny odbytový kanál. „V rámci neho by štátne inštitúcie, ministerstvá, školské jedálne, nemocnice, zariadenia verejného stravovania, atď., prednostne, automaticky nakupovali slovenské výrobky. Takýmto spôsobom by sme mohli viac podporiť výrobu slovenských potravín a ich konzumáciu, čím by sme viac podporili potravinársky priemysel na Slovensku,“ uviedla hovorkyňa.

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Potraviny