Nové logistické centrum je zvonku sivo-bielo-čierne, ale zvnútra zelené. Táto veta, ktorú pri otvorení supermoderného skladu vyslovil generálny riaditeľ Lidl SR Stanislav Čajka, vystihuje podstatu novej investície. Je nielen dobre umiestnená z hľadiska dopravnej dostupnosti, pretože leží v blízkosti rýchlostnej komunikácie spájajúcej Sereď s Trnavou a Nitrou, ale je predovšetkým naozaj zelenou investíciou.
Zachytáva sa tu napríklad dažďová voda, súčasťou areálu sú sadové úpravy na ploche 2,5 hektára, ktoré živou zeleňou vyvažujú celkovú rozlohu 128-tisíc štvorcových metrov logistického centra. V celej budove je nainštalované úsporné LED osvetlenie. To ročne prinesie výraznú úsporu elektrickej energie, ktorá by pri klasickom osvetlení vystačila pre 400 rodinných domov.
Chladiarenské zariadenia využívajú enviromentálne zodpovednú zmes na prírodnej báze, teplo získané z chladenia sa využíva na spätné vykurovanie, súčasťou skladu sá nabíjacie stanice pre elektromobily – všetky manipulačné vozíky jazdia na elektrický pohon. Centrum je otvorené 363 dní do roka a denne prijme sto kamiónov s potravinami z celej Európy. V halách skladujú tovar pri siedmich teplotných režimoch od plus 20 stupňov do mínus 24 stupňov Celzia.
Pre uplatnenie technológií ohľaduplných voči životnému prostrediu získala budova Lidlu ako prvá na Slovensku a štrnásta na svete najvyšší stupeň medzinárodnej certifikácie BREEAM. Medzi industriálnymi objektmi ho doteraz mali iba budovy v Holandsku, Írsku a Veľkej Británii. „Logistické centrum Lidl Sereď získalo päť z piatich hviezdičiek, to jest najvyššie možné ohodnotenie,“ povedal Marek Kremeň, hodnotiteľ BREEAM.
Lidl vstúpil na slovenský trh v roku 2004 a aktuálne má 124 predajní. Od vstupu na Slovensko preinvestoval 500 miliónov eur. Na trhu sa presadil ako diskontný obchodný reťazec. Ako nedávno konštatoval v rozhovore pre Pravdu odborník na obchod Adrián Ďurček, Lidl ťaží z prepracovanej logistiky a veľmi dobrých cien. Hoci má užší sortiment ako štandardné supermarkety, v skutočnosti plní nároky väčšinového slovenského spotrebiteľa a vie mu dať kvalitu, ktorú očakáva.
Pôvodnú agentúrnu správu sme nahradili autorským textom denníka Pravda.