Podľa ministra dopravy Jána Počiatka je stále šanca, že tunel bude motoristom odovzdaný v termíne. „Vyzerá to tak, že úvod bol najťažší, pretože teraz idú do tých tvrdších hornín, ktoré sú pre razbu oveľa výhodnejšie,“ povedal minister. Tunel mal ešte v roku 2002 prerazenú prieskumnú štôlňu, ktorá umožnila spoznať geológiu úseku.
Tunel, ktorý bude najdlhším na Slovensku, razia inou metódou, ako doposiaľ využívali pri ostatných tuneloch. Aj vďaka prítomnosti talianskej firmy v konzorciu, ktoré tunel razí. Metóda ADECO-RS, známa aj ako Lunardiho metóda, je využívaná pri razení tunelov v Taliansku. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke.
„Je odlišná od klasickej NRTM, teda novej rakúskej tunelovacej metódy a rozdiel spočíva v tom, že ADECO metóda otvára čelbu na celý profil naraz, kdežto NRTM rozdeľuje čelbu na galotu a ústupok,“ vysvetlil Peter Manda, portálový manažér. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času.
Tunel je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala, ktorý bude mať 13,5 kilometra. Bude na ňom aj 7 mostov, ktorých výstavba bude prispôsobená postupu razenia tunela, ktorý je najťažšou časťou stavby. Tunel Višňové bol dlho odsúvanou stavbou, raziť sa začal až vlani v júni. Po jeho dostavbe obídu vodiči úsek v Strečne.