Žltý lístok z pošty môže nahradiť esemeska či mail

Slovenská pošta prináša v súlade so Stratégiou a koncepciou rozvoja spoločnosti pre roky 2013 - 2017 pre klientov nové elektronické služby. Cieľom je zvýšiť komfort poskytovaných služieb pre zákazníkov, zlepšiť kvalitu a úspešnosť doručovania a rozšíriť súčasné portfólio služieb, informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.

16.02.2016 19:32
debata

Občania si od februára 2016 môžu na všetkých poštách vybaviť Elektronické oznamovanie zásielok. Nová služba nahradí tzv. žlté lístky a klienti budú oznámenia o zásielkach dostávať prostredníctvom SMS či e-mailov. Slovenská pošta prináša inováciu aj v rámci platobného systému E-KOLOK. Súdne a správne poplatky bude možné uhradiť už aj cez mobilný telefón.

Službu elektronické oznamovanie zásielok Slovenská pošta poskytuje na základe žiadosti klienta – adresáta, ktorou požiada poštu, že chce byť elektronicky informovaný o uložených listových zásielkach (doporučených listoch, poistených listoch, úradných zásielkach, neštandardných listových zásielkach) na pošte prostredníctvom SMS alebo e-mailu. Stačí, ak adresát pri prvotnej registrácii uvedie telefónne číslo alebo e-mail, na ktoré si praje dostávať notifikácie. Zásielky, ktoré budú oznámené prostredníctvom tejto služby, bude Slovenská pošta vydávať na základe podacieho čísla zásielky (uvedeného v SMS alebo e-maile) a dokladu totožnosti adresáta. V prípade, ak si klient nevyzdvihne zásielku do niekoľkých dní, Slovenská pošta mu doručí aj papierové Oznámenie o uložení zásielky.

V rámci platobného systému E-KOLOK môžu občania v súčasnosti uhrádzať poplatky prostredníctvom samoobslužných platobných terminálov tzv. kioskov, prostredníctvom platobného predpisu, ktorý občanovi vystaví úradník. Na poštách si môžu občania kúpiť nominálne ekolky a poplatky môžu taktiež uhrádzať aj prostredníctvom softvérových pokladní. Musia si ale stiahnuť aplikáciu „E-KOLOK“ cez Google play (dostupná je OS Android od verzie 4.4), potom si musia v aplikácii založiť svoj účet, následne vybrať požadovanú službu a zaplatiť cez platobnú kartu. Po zaplatení sa klientovi vygeneruje QR kód eKolku. Prehľad poplatkov má k dispozícii v časti Zoznam uhradených poplatkov. Klient sa potom na danom úrade preukáže QR Kódom eKolku na svojom mobile.

debata chyba
Viac na túto tému: #Slovenská pošta