Syráreň Bel Slovensko chce rozšíriť výrobu, žiada stimuly

Spoločnosť Bel Slovensko plánuje vo svojom michalovskom závode rozšíriť výrobu jedného z vlajkových produktov medzinárodnej skupiny Fromageries Bel - syra Mini Baby Bel.

11.02.2016 16:57
vápnik, kalcium, výživa, strava, mlieko,... Foto:
Ilustračné foto
debata (2)

Ako vo štvrtok informoval riaditeľ závodu Martin Buršák, celkové náklady na investíciu dosahujú okolo 4,25 milióna eur. "Spoločnosť požiadala ministerstvo hospodárstva o poskytnutie investičnej podpory vo výške 1,4 milióna eur, pričom kapacita výroby syra vzrastie o 50 % a vznikne priamo vo výrobe 50 nových pracovných miest,“ povedal Buršák.

Z celkovej sumy stimulu pôjde 450 tis. eur na obstaranie dlhodobého hmotného majetku a 950 tis. eur by mali tvoriť úľavy na dani. Ako Buršák dodal, rozhodnutie o realizácii investície padne až po tom, ako vláda schváli poskytnutie stimulov.

Štátny tajomník ministerstva hospodárstva Rastislav Chovanec, ktorý vo štvrtok navštívil michalovskú syráreň, uviedol, že o ich žiadosti bude rozhodovať ešte súčasná vláda, pravdepodobne 2. marca. Rezort hospodárstva sa podľa Chovanca k tejto žiadosti stavia kladne, pretože ide o prvú väčšiu investíciu do potravinárskeho priemyslu v tomto regióne. Ocenil, že vznikne 50 nových pracovných miest priamo vo výrobe a firma udrží aj jestvujúci počet 450 zamestnancov.

Následne by mali vzniknúť desiatky nových pracovných miest pri výrobe mlieka. Ako uviedol Buršák, keďže závod bude potrebovať viac mlieka, uvažujú aj s podporou pre prvovýrobcov pre zvyšovanie kapacít výroby tejto komodity v oblasti východného Slovenska.

Spoločnosť Syráreň Bel Slovensko, a.s., je súčasťou francúzskej skupiny Bel, ktorá patrí medzi troch najväčších výrobcov značkových syrov v celosvetovom meradle. Skupina pôsobí v 130 krajinách sveta a má 28 výrobných závodov. Stratégia skupiny Bel je zameraná najmä na rozvoj kľúčových značiek ako sú Veselá krava, Kiri, Mini Baby Bel, Boursin a Leerdammer.

Spoločnosť Syráreň Bel Slovensko vyrába v závode v Michalovciach tavené a prírodné syry, ako aj sušenú srvátku a sušené mlieko. Spoločnosť je kľúčovým hráčom na slovenskom trhu mliečnych výrobkov s obratom takmer 74 miliónov eur za rok 2015, pričom ku koncu uplynulého roka zamestnávala 448 ľudí.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #stimuly #syr