Predaj slovenských potravín mierne stúpol

V druhom polroku 2015 podiel predaja slovenských potravín na celkovom predaji mierne stúpol na úroveň 62,5 %, kým v prvom polroku toho istého roka bol tento podiel 62,4 %.

11.02.2016 12:49
debata (6)

V prvom polroku 2013 bol podiel spotreby slovenských potravín na úrovni 51,8 %. Informoval o tom minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Ľubomír Jahnátek. Minister vychádzal z monitoringu predaja 46 obchodných reťazcov.

Podľa ministra ide o dobrý výsledok aj napriek negatívnemu tlaku ruských sankcií a zrušenia kvót na mlieko na európsky trh. „Je to dobrá vizitka našich potravinárov a našich poľnohospodárov, že si dokázali udržať a mierne navýšiť spotrebu v rámci SR práve slovenských potravín,“ uviedol Jahnátek. Minister vidí príčiny mierneho nárastu predaja slovenských potravín prevažne vo vplyve celoročnej deflácie cien a cenových akcií reťazcov pred koncoročnými sviatkami.

Najlepšiu spotrebu slovenských potravín na trhu s potravinami evidoval za minulý rok hydinársky priemysel s podielom 86,4 %. Nasledoval predaj medu s podielom 85,8 % a cukrovarnícky priemysel s podielom 80,9 %. Na poslednom mieste v spotrebe slovenských potravín sa umiestnil cukrovinkársky priemysel, ktorý zaznamenal 21,4-percentný podiel na celkovom predaji.

Najviac slovenských výrobkov, konkrétne 68,2 %, predával minulý rok reťazec COOP Jednota. Kaufland predával 54 % slovenských potravín, Tesco Stores 51 % a Billa 45,6 %. Najhoršie sa umiestnil obchodný reťazec Lidl, ktorý predával len 16,4 % slovenských potravín.

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Potraviny