Podľa únie by mali obchodné reťazce zreálniť svoje marže a netlačiť do znižovania spotrebiteľských cien producentov. Marže obchodných reťazcov sa pohybujú v rozmedzí od 36 % do 102 %. Producenti tiež očakávajú, že konzumné slepačie vajcia sa dostanú do uvažovanej druhej skupiny vybraných potravín so zníženou desaťpercentnou sadzbou dane z pridanej hodnoty.
V minulom roku stúpla na Slovensku produkcia vajec na 1,1 miliardy kusov, čo znamená, že Slovensko je v tejto komodite na 100 percent sebestačné, i keď podiel na celkovom predaji sa pohybuje na úrovni 90 %. Potvrdil to prieskum Únie hydinárov Slovenska vo veľkoobchodných reťazcoch na začiatku februára tohto roku. V súčasnosti na Slovensku produkuje vajcia 24 producentov.
Iba slovenské vajcia sa podľa únie predávajú v obchodných reťazcoch COOP Jednota, CBA, Lidl a Terno, naopak najväčšiu ponuku dovozových vajec malo Tesco, a to z Poľska. V minulom roku sa na Slovensko doviezlo najviac vajec z Česka, kde tiež Slovensko najviac vajec vyváža. Druhý najväčší dovoz vajec na Slovensko pochádza z Poľska, no tam Slovensko vajcia nevyváža.