Slovenská pošta pripravuje balíkomaty

Automatizované poštové terminály, tzv. balíkomaty, zvýšia podľa Slovenskej pošty, a. s. dostupnosť jej služieb aj v lokalitách, kde nemá pobočku.

03.02.2016 22:12
debata (5)

Zákazníci budú mať možnosť sami sa rozhodnúť, kedy a kde si svoj balík vyzdvihnú. Plánovaná komplexná dodávka 40 balíkomatov, vrátane softvéru, počas dvoch rokov na základe vyhlásenej verejnej súťaže za predpokladanú cenu 2,76 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,31 mil. eur vrátane dane) je súčasťou zámeru Slovenskej pošty posilniť svoj podiel na balíkovom trhu.

„Slovenská pošta v rámci posilňovania svojej pozície na balíkovom trhu týmto inovatívnym riešením dopĺňa portfólio svojich ponúkaných služieb na balíkovom trhu,“ informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová. „Slovenská pošta má maximálny záujem vychádzať v ústrety občanom. Hlavným cieľom je poskytovať vo vybraných lokalitách svoje služby predovšetkým v oblasti balíkového doručovania v režime 24/7, čo znamená 24 hodín denne a sedem dní v týždni,“ uviedla. Automatizované poštové terminály, alebo služby balíkomatov sú podľa Slovenskej pošty expandujúcim trendom vo svete. Disponujú nimi napríklad vo Francúzsku, Veľkej Británii, v Belgicku, Nemecku, Rakúsku, Taliansku, Poľsku, Českej republike, Nórsku, Fínsku, Estónsku, Rusku.

Balíkový trh považuje Slovenská pošta z pohľadu budúcnosti za výrazne perspektívny a kľúčový. „V tejto súvislosti preto Slovenská pošta zosúladila a zjednodušila balíkové produkty a zmodernizovala triediace linky v Košiciach a v Bratislave, ktoré disponujú celkovou kapacitou až 15 tisíc balíkov za hodinu. Od konca roka 2014 sme zároveň pravidelne avizovali aj ďalšiu pripravovanú inováciu – nasadenie automatizovaných poštových terminálov, tzv. balíkomatov,“ priblížila Pondelová.

Plánovaná dodávka 40 balíkomatov počas dvoch rokov bude závisieť od požiadaviek na relevantnom liberalizovanom trhu. „Konkrétna lokalita bude určovaná v čase, pre každý jeden kus balíkomatu zvlášť z pohľadu potenciálu doručovania zásielok v danej spádovej oblasti a zároveň konečnej ekonomickej výhodnosti vyplývajúcej z vlastnej prevádzky balíkomatov,“ spresnila hovorkyňa Slovenskej pošty.

Predpokladaná cena zákazky bola odhadnutá na základe požadovanej špecifikácie funkcionality automatizovaného poštového terminálu po konzultáciách so špecialistami zahraničných poštových správ, ktorí implementovali obdobné projekty vo svojich krajinách. „Konfigurácia každého z terminálov bude jedinečná pre každý terminál, stĺpce so schránkami bude možné v čase podľa tokov zásielok v jednotlivých spádových oblastiach pridávať, respektíve uberať a premiestňovať inam,“ dodala Pondelová. Slovenská pošta v súčasnosti testuje internú logistiku v rámci existujúcich troch poštových terminálov. Tie zatiaľ nie sú zapojené do ostrej prevádzky a Slovenská pošta chce pri nich spolupracovať s podávateľmi zmluvných balíkov.

Slovenská pošta, a. s. so sídlom v Banskej Bystrici vznikla 1. januára 1993 a na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu sa pretransformovala 1. októbra 2004. Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur a jej akcie spravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má najrozsiahlejšiu pobočkovú sieť s vyše 1 540 poštami.

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Slovenská pošta