Vozidlá, ktoré schádzajú z diaľnice, majú problém sa na krátkom pripájacom pruhu plynule zaradiť na starú cestu z Vrútok do Žiliny. A to najmä vtedy, keď je hustejšia premávka. „Išiel som od Martina po starej, teda hlavnej ceste, no autá z diaľnice ma vytlačili do protismeru,“ poukázal na ďalší problém štyridsiatnik Juraj zo Žiliny. Aj odborníci sa zhodli, že pripájací pruh je príliš krátky a ak sa v úseku stávajú kolízie, zrejme treba vzniknutú situáciu vyhodnotiť. „Minimálne sa treba zamyslieť nad znížením rýchlosti na ceste I/18, aby bolo možné plynulejšie napájanie a zaraďovanie vozidiel z diaľnice, respektíve uvažovať nad predĺžením pripájacieho pruhu, ktorý je v tomto zjazde pomerne krátky,“ povedal Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného.
Výjazd z diaľnice končí ako vedľajšia komunikácia na pôvodnej ceste prvej triedy I/18. „Za súčasného stavu to nepovažujem za šťastné riešenie. Jednak vzhľadom na to, že pokiaľ vodič schádza z diaľnice a diaľnica nemá ďalšie pokračovanie, tak automaticky predpokladá, že by mal byť na hlavnej ceste. A druhá závažná chyba je, že zrýchľujúci pruh na ceste I/18 je veľmi krátky a nie je postačujúci na tieto účely,“ hovorí Čelko. Podobne ako Kajánek z VUD aj Čelko navrhuje ako riešenie zníženie rýchlosti na ceste I/18 v križovatke s diaľnicou a tiež podľa neho stojí za úvahu aj zmena hlavnej cesty. Rýchlosť na starej ceste za Vrútkami bola znížená, ale len počas výstavby diaľnice. V súčasnosti sa v úseku, ktorý je mimo obce, jazdí už opäť deväťdesiatkou.
Na jeseň polícia iniciovala stretnutie so zhotoviteľom aj s projektantom stavby. Problémom bolo i to, že vodiči sa po napojení na pôvodnú cestu za výjazdom z diaľnice otáčali, aby sa mohli vrátiť pár kilometrov späť do Vrútok, čo tiež spôsobovalo kolízie. „Navrhli sme zmeny v dopravnom značení, a to konkrétne v doplnení dopravného značenia Daj prednosť v jazde na žltom retroreflexnom podklade a zmenu vodorovného dopravného značenia, konkrétne plnej čiary v uvedenom úseku na ceste I/18 až do realizácie predĺženia pripájacieho jazdného pruhu,“ uviedla hovorkyňa žilinskej polície Jana Balogová. Ak tieto opatrenia nebudú dostatočne účinné, vylúčené nie je ani zníženie rýchlosti na ceste I/18.
Či sa podarí presadiť aj riešenie, ktorým sa predĺži pripájací pruh na zjazde z diaľnice, zatiaľ nie je známe. Podľa ministerstva dopravy je riešenie pripojenia diaľnice na cestu I. triedy vyhotovené štandardne. „Návrh polície s viacerými variantmi na zmenu pripájacieho pruhu bol adresovaný Národnej diaľničnej spoločnosti,“ doplnil hovorca ministerstva Martin Kóňa. Stanovisko diaľničnej spoločnosti sa do uzávierky vydania nepodarilo získať.