Národná diaľničná spoločnosť, a. s. postupne sprevádzkovala úseky D1 pri Martine, Levoči a Prešove, ako aj R2 pri Detve. Pôvodné zmluvné ceny ich výstavby predstavovali celkovo 616,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (739,8 mil. eur vrátane dane). Na financovaní 85 % oprávnených nákladov sa podieľala Európska únia v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013.
Dokončenie troch úsekov D1 v Prešovskom kraji v dĺžke takmer 30 km umožnilo motoristom využívať súvislé diaľničné prepojenie medzi Ružomberkom a Prešovom v dĺžke 142 km. Výstavba úsekov D1 trvala dlhšie, ako sa pôvodne plánovalo, na niektorých úsekoch sa zvýšili stavebné náklady oproti zmluvnej cene, zhotovitelia mali problémy aj s včasným uhrádzaním faktúr subdodávateľom. Práce na úsekoch D1 si navyše vyžiadali životy stavbárov, strelmajstra a tiež viacerých zranených.
Odovzdanie vyše 56 km nových diaľničných úsekov v terajšom predvolebnom roku je najviac od roku 2011, keď bolo sprevádzkovaných tiež päť úsekov v dĺžke vyše 57 km. Vtedy išlo v štyroch prípadoch o úseky R1, z toho tri medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v rámci PPP projektu. Nových 56 km diaľnic v tomto roku je zároveň najviac za štyri roky súčasnej druhej vlády Roberta Fica, resp. ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD). Z piatich postavených úsekov sa tri na D1 začali stavať ešte v roku 2011 pri vláde Ivety Radičovej, keď bol ministrom dopravy Ján Figeľ (KDH).
Ako prvý bol v tomto roku odovzdaný do užívania úsek D1 Dubná Skala – Turany (16,4 km), a to 10. júla. Pôvodne mal byť hotový koncom roku 2014, ale spoločnosť Váhostav – SK, a. s. (Váhostav) termín nestihla a práce trvali tri a pol roka, o pol roka dlhšie. Zmluvná cena bola 137,7 mil. eur bez dane. Váhostav priznal, že na stavbe mal stratu 35 mil. eur, dostal sa do finančných problémov a konkurzu sa vyhol v tomto roku reštrukturalizáciou.
Prvý úsek D1 Jánovce – Jablonov (9 km) slúži motoristom od 20. októbra. Pôvodne to malo byť koncom roku 2013, neskôr v lete minulého roka. Výstavba so začiatkom v lete 2011 sa predĺžila takmer o dva roky. Váhostav s českým partnerom Bögl a Krýsl, k. s. sa zaviazali diaľnicu postaviť za takmer 60 mil. eur bez dane. Náklady sa zvýšili o 10 mil. eur pre nepredvídateľné geologické a hydrologické podmienky, ako aj legislatívne zmeny. Váhostav mal mať na tejto stavbe stratu 8 mil. eur. Pri zrútení rozostavaného diaľničného mosta na tomto úseku neďaleko obcí Kurimany a Iliašovce v novembri 2012 zahynuli štyria robotníci a viacerí sa zranili.
Druhý úsek D1 Jánovce – Jablonov (9,5 km) je v prevádzke od 30. novembra. Výstavba sa začala v júni 2012 a ukončená mala byť v júli tohto roka. Súčasťou úseku je privádzač Levoča v dĺžke 985 metrov a tunel Šibenik (591 metrov). Lehota výstavby bola predĺžená pre zabezpečenie stability horninového masívu v oblasti zárubného múru. Úsek postavilo združenie na čele so spoločnosťou Eurovia SK, a. s., zmluvná cena prác bola 126,3 mil. eur bez dane. Pri výbuchu trhavín v tuneli Šibenik zahynul strelmajster.
Úsek D1 Fričovce – Svinia (11,2 km) bol odovzdaný 17. decembra. Zhotoviteľom boli spoločnosti Doprastav, a. s. a Strabag, s. r. o. Diaľnicu sa zaviazali postaviť za 114,6 mil. eur bez dane. Sanácia územia zapríčinená zosuvmi pôdy zvýšila náklady na 129,4 mil. eur. Práce sa začali v závere roku 2011 a hotové mali byť vo februári, neskôr v júli a novembri tohto roka. Ešte predtým začali motoristi využívať úsek R2 Pstruša – Kriváň (10,4 km), a to 10. novembra. Zmluvná cena dosiahla takmer 178 mil. eur bez dane. Výstavba sa začala koncom roka 2013, termín ukončenia bol v decembri tohto roka. Vedúcim členom združenia bol Strabag, ďalšími členmi Váhostav a Doprastav.