Vďaka teplej zime môže byť v ponuke viac zlacneného športového tovaru. Zľavy sa budú pohybovať v desiatkach percent. Obchodníci tak teraz stavajú na zákazníkov, ktorí pod stromček dostali peniaze.
Sportisimo odštartuje povianočné výpredaje v piatok na e-shope a cez víkend na predajniach. Zľavy budú na všetok sezónny tovar. Vďaka teplej zime, ktorá znížila predaj zimného vybavenia, reťazec zlacnie väčšie množstvo produktov.
Elektro World v Česku sľubuje od 26. decembra masívny výpredaj. V kamenných predajniach i na internete zlacnie tisícky produktov, zľavy dosiahnu až 70 percent. „Zvyšuje sa počet tých, ktorí nájdu pod vianočným stromčekom v obálke potrebnú hotovosť a následne realizujú nákup elektroniky,“ uviedol hovorca Petr Jiras. Na Slovensku pred časom prebrala obchody Electro World spoločnosť Nay. Tá spúšťa výpredaje vo svojich predajniach 27. decembra a sľubuje až 50 % zľavy.
Český reťazec s elektronikou Expert Elektro spustil výpredaje už 23. decembra. Výpredaje skladov budú trvať až do konca januára alebo do vypredania zásob. „Prvá vlna zliav prišla už pred Štedrým dňom, ďalší príde na rad na svätého Štefana. Postupne sa bude týkať práčok, chladničiek alebo televízorov až po mobilné telefóny a ďalšiu inteligentnú elektroniku,“ uviedol riaditeľ marketingu a nákupu Ladislav Pospíšil.
Aj v Tescu sa povianočné zľavy budú od soboty týkať tisícky produktov. Až na polovicu pôvodnej ceny klesnú ceny vybraných odevov či kozmetických balíčkov. Vysoké zľavy zákazníci nájdu u vybraných vianočných dekorácií a papierenského tovaru, elektroniky, hračiek alebo domácich potrieb. Obchody Tesca na Slovensku otvoria v sobotu o 8.00 h a potom už budú otvorené podľa štandardných otváracích hodín.
Na Mall.cz aj Mall.sk sa začal veľký vianočný výpredaj o polnoci a pobeží až do konca januára. Zľavy môžu dosiahnuť až 80 percent. Alza.cz a Alza.sk štartujú povianočná výpredaj v piatok, zľavy potrvajú do vypredania predvianočných zásob a budú dosahovať až 80 percent. „Najvýhodnejšie bude nákup rozbaleného tovar, ktorý sa vracia ako nevhodný darček. Navyše ide často o atraktívne produkty, pred Vianocami už vypredané,“ uviedla hovorkyňa Šárka Jakoubková.
Podľa riaditeľky zľavového serveru Slevomat.cz Marie Chytilovej povianočný predaj ťahajú predovšetkým novoročné predsavzatia, čo najčastejšie býva spojené s osobným rozvojom, zdravou stravou a starostlivosťou o zovňajšok. „Najväčší dopyt tak býva o vstupy do fitness centier, kurzy vzdelávacie a jazykové a potom tiež o služby spojené s kozmetickými službami alebo zdravou výživou,“ dodala Chytilová.