Prioritou štátnej spoločnosti, prevádzkujúcej železničnú infraštruktúru, bolo v tomto roku naplnenie plánu investícií v končiacom sa Operačnom programe Doprava (OPD) 2007 – 2013 a v novom Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.
„December 2015 je cieľovou páskou aj pre Operačný program Doprava 2007 – 2013. ŽSR boli v čerpaní eurofondov mimoriadne úspešné, do konca roku sme za celé obdobie na 35 akciách vyčerpali celkom 1,1 mld. eur,“ informoval agentúru SITA generálny riaditeľ ŽSR Dušan Šefčík. „Je za tým množstvo dobrej tímovej práce na všetkých úrovniach, ale aj množstvo problémov súvisiacich s obmedzeniami dopravy, zariadení,“ uviedol. Investície z vlastných zdrojov železníc išli najmä do odstraňovania vnútornej zadlženosti, zanedbanej údržby z minulých rokov či zníženia počtu prechodných obmedzení traťových rýchlostí, ale aj do postupného dovybavovania pracovísk.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.